Számlázz.hu, – hogy okosan és gyorsan számlázz!

0
47

A 21. század technológiai fejlődésének köszönhetően, aki olyan rendszerekkel kezd azonnal dolgozni, mint a Számlázz.hu, már lehet, csak hírből ismeri a számlatömböt. A felgyorsuló és digitalizálódó világnak köszönhetően egyre több számla online és elektronikusan állítható ki, ráadásként a gazdasági törekvések következtében egyre átláthatóbb és biztonságosabb lesz.

A Számlázz.hu egyike azon szolgáltatásoknak, akik bővülő profiljukkal több százezer vállalkozást szolgálnak ki Magyarországon. Cikkünkben bemutatjuk a legfontosabb információt a cégről. 

Mi is pontosan a Számlázz.hu?

A Számlázz.hu felhő alapú szolgáltatást egy három fős magyar csapat hozta létre 2005-ben, mint online számlázóprogram, vállalkozók részére. A cég felhasználóköre fokozatosan bővült, 2009-re 500 regisztrált vállalkozás használta a felületet, és 2010-ben az első elektronikus számlát is kiállították. 2013 évében az online fizetési szolgáltatás és a bankkártyás fizetés szintén elérhetővé vált. 2015-re mobilszámlázó programot szintén kibocsátották, MostSzámlázz néven. A számlázó program működése mobilon és laptopon a mai napig elérhető. 

2021 évében már több, mint 400.000 vállalkozás használja számlakiállításra a platformot, mivel gyors és könnyen használható a papír alapon, manuálisan kiállított számlákhoz képest, emellett a felhő alapú szolgáltatások alkalmazása megkönnyíti a kötelező online beküldést a NAV felé.

Kiknek éri meg használni a rendszert?

A platform minden típusú vállalkozót kiszolgál, például a kisadózó KATA-soknak az Autokata nevű funkciót hozták létre. Ez egy automatikus könyvelési megoldás katás vállalkozóknak, ahol a határidők könnyen átláthatóak, így segíti a kezdő vállalkozókat, valamint a könyvelési bizonylatok könnyen feltölthetőek, tárolhatóak és archiválhatóak, a jogszabályoknak megfelelően. Emellett a tíz legnépszerűbb könyvelői rendszer képes fogadni a bemenő és kimenő számlák adatait, megkönnyítve a könyvelők munkáját. Tömeges számlázási lehetőséget szintén biztosít.

Emellett a webáruházat üzemeltetők és értékesítők számára elérhető a Számla Agent nevű automatikus számlázó funkció, ami a magyar jogszabályoknak megfelelően működik.

Amennyiben előfordulhat, hogy számlát sztornózni kellene, nem kell a korábbi adminisztratív procedúra miatt aggódni. A sztornó számla funkció gyorsan, pár kattintással elvégezhető, és akár korábbi, számlatömbbel vagy más számlázóprogrammal kibocsátott dokumentumon egyaránt alkalmazható.

Magánszemélyek adószám hiányában nem tudják igénybe venni a szolgáltatást – minden számla ugyanis adószám feltüntetésével bocsátható csak ki. Adószámos magányszemélyként azonban mindenféle korlátozás nélkül futtatható a Számlázz.hu

Azonnal regisztrálnom kell a felületen, ha még nem vagyok abban biztos, hogy ezt a számlázóprogramot akarom használni?

A Számlázz.hu a kíváncsi és érdeklődő felhasználók számára demo- és tesztfiókot is biztosít.

A demófiókban próbálgatni lehet a szolgáltatást, mely minden nap végén letörli a megadott adatokat. Ebben a fiók változatban a #start csomag funkcióit tudjuk felmérni. A felület, a funkciók és beállítási lehetőségek elérhetőek: megtekinthetjük, hogyan néz ki és működik  a számlakészítő és annak képe.

A tesztfiók már azoknak javasolt, akik az éles működés előtt ki akarják próbálni a funkciókat anélkül, hogy más is látná az adatokat. Ez idő alatt semmilyen adat nem hagyja el a fiókot, és elérhető a #profi szolgáltatáscsomag.

Hogyan tudok regisztrálni és belépni a Számlázz.hu felületre?

Ha már biztosak vagyunk abban, hogy a Számlázz.hu-t akarjuk használni, akkor összesen négy rendszer belépési adataira lesz szükségünk. Mivel ebbe könnyű belekavarodni, felsoroljuk, hogy segítsük az előkészítést a regisztrációhoz:

  • Ügyfélkapu felhasználónév és jelszó
  • NAV Online Számla rendszerének a felhasználóneve és jelszava
  • A NAV Online számla rendszerében létrehozott technikai felhasználóhoz tartozó jelszó
  • Számlázz.hu regisztráció és belépési adatok

Mielőtt elindítjuk a regisztrációt, nulladik lépésként győződjünk meg róla, hogy van-e már ügyfélkapunk, és aktív-e. 2016. január 1-e előtt kiállított személyi igazolványok esetében még okmányirodában, kormányablakoknál vagy a NAV központi ügyfélszolgálatainál lehet kezdeményezni ügyfélkaput. Ha a fenti dátum után állították ki, akkor már elektronikusan is kezdeményezhetjük az igénylést. 

Ezután a Számlázz.hu oldalon regisztrálni kifejezetten egyszerű: a főoldalon keressük ki a legördülő menüből a Regisztráció lehetőséget, kattintsunk rá. Megadhatunk e-mail címes bejelentkezést, vagy összekapcsolhatjuk leendő fiókunkat a MostSzámlázz, a Facebook vagy a Google fiókunkkal – ezek során a nevünket, profilképünket és e-mail címünket kapja meg a rendszer. Az e-mail címet és a nevünket ezután egy felugró ablakban kell validálni, valamint fogadjuk el az ÁSZF-et és az adatvédelmi tájékoztatót. 

Ezután a cég adatokat kell megadni: az ügyfélkapu tulajdonos adóazonosító jele, a vállalkozás neve és adószáma, székhelye.  

Mivel a magyar állam törekszik a gazdaság kifehérítésére, ezért a NAV bejelentés és összekötés szigorúan kiterjed az online számlázórendszerekre. Emiatt vállalkozóként szükséges létrehozni a NAV Online Számlarendszerében a regisztrációt, és csak ezután tudjuk a Számlázz.hu fiókunkkal összekapcsolni azt. Ehhez egy több lépésből álló, informatív tájékoztatót hozott létre a számlázófelület, mely itt megtekinthető. 

Ha sikerül az összekapcsolás, a Számlázz.hu vezérlőpultján ellenőrizhető a NAV-ikonunk: amennyiben zöldre váltott, sikerrel jártunk! Szürke pajzs ikon esetén még nem történt meg az összekötés, vagy probléma merült fel a folyamat során. 

A Számlázz.hu oldalon a Belépés gombra kattintva adjuk meg az oldalhoz megadott belépési adatokat (felhasználónév és jelszó), és máris a fiókunk Főoldalán leszünk. 

Amennyiben a MostSzámlázz rendszert nem akarjuk használni mobil eszközünkön, hanem maradni akarunk a Számlázz.hu felületén, töröljük a böngészőből az oldalhoz csatolt sütiket.

Összekötött-e a NAV rendszerével a Számlázz.hu?

2021. január 4-től nem kell bejelenteni a számlázóprogram használatát az ÁNYK-n keresztül, mivel ez a bejelentési kötelezettség eltörlésre került. Viszont 2021. július elsejétől az összes belföldi, adóalanyok között létrejövő ügyletről tájékoztatni kell a NAV-ot, vagyis minden kiállított számlát jelenteni kell, függetlenül attól, hogy a vevő magánszemély vagy belföldi/külföldi adóalany. 

Azért, mert alkalmazzuk a számla rendszert, még nincsen automatikusan összefüggésben a NAV rendszerével – ehhez előbb nekünk is regisztrálni kell a NAV Online Számla felületén. A Számlázz.hu továbbítja a a számlák adatait a NAV felé, amit mi is tudunk ellenőrizni két helyen:

  • Számla – Kimenő Számláim menüpontban nyissuk meg a kérdéses számlát, és a színes nyílra kattintva megjelenő panelen, a Részletek alatt az Online feladás rész mutatja a számla státuszát és azonosítóját.
  • Amennyiben nem az ingyenes szolgáltatáscsomagot használjuk, úgy lekérhető Excel alapon az áfalista, ami könyvelőnknek is bemutatható. 

Léteznek csomag szolgáltatások a Számlázz.hu-nál?

Igen, összesen három csomag közül választhatunk az ingyenes mellett. Ha először csak körül tekintenénk, díjmentesen tesztelhetjük a fentebb már említett demo és tesztfiók változatokat, melyekben a csomagok is kipróbálhatók.

A különböző csomagneveket # (hastag) jellel látták el. Minél magasabb egy csomag díja, annál több szolgáltatást nyújt, a #start, #digital és #profi csomagok körülbelül bruttó 1000-2100 forintba kerülnek havi szinten, áfával együtt. Saját oldalukon külön táblázatban elemezhetőek egymás mellett a csomagok. 

  • #free: ingyenes csomag, amelyben papír alapú számlák állíthatóak ki, és nincsen mennyiségben, sem időkeretben korlátozva. Bármekkora mennyiségben kezelhető fiók és többféle számlakép is elérhető, valamint könyvelői hozzáférés szintén biztosított. 
  • #start: elérhetővé válik az elektronikus számla, valamint a díjbekérő és előlegszámlák, amelyekhez hozzátársul az automatikus értesítő. 
  • #digital: Az előbbi csomagszolgáltatások mellett a bankszámla és fiók összeköthető, valamint automatikus számlapárosítás és kifizetettség-jelölés alkalmazható, az adminisztráció ezáltal egyszerűsödik.
  • #profi: a bejövő számlakezelés és ingyenes e-számla mellett elérhetővé válik a PayPal és Borgun online fizetési lehetőség, valamint az online könyvelői adatkapcsolat.

A Számlázz.hu rendszere havonta vagy éves szinten küldi a díjbekérő összeget, emellett a fiókban is megtekinthető tartozásként, valamint #profi csomag esetén a Bejövő számláim menüpont alatt. Magán vagy céges bankkártyával, illetve átutalással lehet kiegyenlíteni. Ha nem akarunk váltani csomagot, akkor automatikusan meghosszabbítja a rendszer, amiről emlékeztetőt kapunk a lejárati idő előtt 3 nappal. A lejárati naptól számítva összesen 7 napig lehet kiegyenlíteni a díjat, ezután viszont zárolja a rendszer a fiókot.

A Szolgáltatáscsomagom fül alatt a lejáratot követően kezdeményezhetünk alacsonyabb vagy magasabb csomagra váltást, és ekkor az árkülönbözetet kell csupán kifizetni. 

Akinek fontos, hogy az évzárás után korábbi számláit is megtekinthesse és elérje fiókjából, ne csak a tárgyévét, annak érdemes valamelyik előfizetéses csomagot választania, mivel lezárt tárgyévre a  #free csomagban nem lehetséges többé számlát kiállítani.

Problémába ütköztem – hol és hogyan tudok segítséget kérni?

A Számlázz.hu főoldalán a legördülő menüben válasszuk a Gyakori Kérdések lehetőséget. A következő oldalon válasszuk ki a kategóriát, amivel kapcsolatban információt keresünk. Figyeljünk arra, hogy ez nem fog új oldalra irányítani minket, hanem a Gy.I.K. kérdések a kiválasztott kategória után lejjebb tekeréssel láthatóak. Kattintsunk a számunkra fontos kérdésre, és ez továbbít minket a választ tartalmazó oldalra. A Vissza gombra klikkelve visszalépünk a Gy.I.K. rovatba. Ez a rovat angol nyelven is elérhető.

Miben más a Számlázz.hu, mint a Billingo?

Amennyiben vacilálunk, hogy a Számlázz.hu vagy Billingo online szolgáltatását válasszuk, készítettünk egy összehasonlítást a teljesség igénye nélkül.

  • Mindkét számlázóprogram regisztrációja ingyenes, ám a Billingo éves csomagjai magasabb díjszabásúak a Számlázz.hu szolgáltatásaihoz képest, ugyanakkor könyvelőknek ingyenesen elérhetővé teszik két fizetős csomagjukat. 
  • Mindkét cég garanciát vállal NAV-megfelelősség tekintében, ám a Billingo, ha láthatóan a szoftver hibája miatt nem sikerül egy NAV-adatszolgáltatás, akkor a büntetés terhét átvállalja.
  • A Számlázz.hu a Visa, Maestro, Mastercard és PayPal kártyák mellett az OTP Bank SimplePay rendszerével is összekapcsolható. Ezzel szemben a Billingo a Visa, Maestro és Mastercard kártyák mellett a Barion kártyát is elfogadja online számlakifizetésnél. 
  • Külcsínre a Billingo nagyon dinamikus és fiatalos kommunikációjú, míg a Számlázz.hu egy sokkal egyszerűbb, ám könnyen átlátható oldalt üzemeltet.
  • Míg a Számlázz.hu autoKATA funkciójával megspórolható egy külön könyvelő havidíja, addig a Billingo kifejezetten a friss KATA vállalkozókat igyekszik támogatni az első évükben.

Érdemes tehát alaposan körbejárni mindkét céget, mert más és más előnyöket kapva spórolhatunk éves szinten! Az azonban bizonyos, hogy a Számlázz.hu egy biztonságos és felhasználóbarát szolgáltatás, amit bátran ajánlunk használatra!

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét