Számost jól ismert alkalmazást ismerünk az egyes telefonos szolgáltatók körében, ezek között is kiemelném a Telenor által létrehozott MyTelenor alkalmazást mely bármilyen felületről elérhető legyen az otthoni számítógép, laptop, táblagép vagy mobiltelefon. Már a nevében is benne van, hogy saját tehát, ez a saját személyre szabott az én számlám által létrehozott fiók használatával igénybe vehető szolgáltatás, melyet bárhonnan bármikor elérhetek, ahol rendelkezem internet hozzáféréssel.
MyTelenor app mobiltelefonos alkalmazás az okos ügyintéző
A mobiltelefonra letölthető verzió a MyTelenor app számos segítséget nyújt számunkra, díjmentesen letölthető a Google Play, AppStore vagy az AppGallery applikációkon keresztül. Kevés adatforgalmat használ, de a legelőnyösebb, ha wifin keresztül töltjük le. Ellenőrizhetjük egyenlegünket és intézhetjük ügyeinket bárhol bármikor. Belépés a számlával rendelkező ügyfeleknek SMS-sel történik, amelyet belépés elött küldenek a megadott telefonszámra majd az ezt tartalmazó jelszót beírjuk.
Amig nem jelentkezünk ki addig automatikusan belépve maradunk nem léptet ki. Belépés után megtekinthetjük aktuális mobil adategyenlegünket, bővíthetjük internet keretünket (számos hipernet csomagból választhatunk), ellenőrizhetjük aktuális forgalmunkat (mennyi SMS-t küldtünk el, mennyit telefonáltunk), megtekinthetjük adatainkat például, hogy milyen csomagban vagyunk éppen, számlákat követhetünk nyomon fizethetünk be, feltöltő kártyás ügyfél esetén egyenleget is feltölthetünk (nem csak a saját számhoz tartozó feltöltő kártyát hanem bárkiét),
Roaming adatjegyek állnak rendelkezésünkre heti és napi, vagy akár megkereshetjük a hozzánk legközelebbi Telenor üzletet is. Ha elfogy a mobilnetünk az alkalmazás akkor is működik, ha pedig elakadunk használat közben a segítség a rendelkezésünkre áll telefonos ügyfélszolgálat formájában vagy chaten keresztül. Dark Mode-ban (sötét háttér színben) is használható az app.
Mytv nem csak Telenoros ügyfeleknek
Kibővített csatornakínálattal és korlátlan adatforgalommal (ez utóbbi csak a Telenoros ügyfelekre vonatkozik) állnak a rendelkezésünkre a MyTv szolgáltatás. Három féle csomagból választhatunk (mytv start, mytv plus, mytv max). De nem csak a csomagok közül válogathatunk, hanem más szolgáltatások is a rendelkezésünkre állnak ilyen az rtlmost+ az RTL Klub csatorna saját applikációja melyen keresztül műsorokat sorozatokat vagy éppen reallytiket nézhetünk vissza, ezt csak mytv plus vagy max csomag mellé igényelhetjük, amely teljesen díjmentes, HBO GO, ahol filmek és sorozatok mennek minden mennyiségben csak Telenoros ügyfeleknek, valamint a Spiler extra, amely mindenki számára elérhető sport csatorna.
Nem csak költségektől mentesen élvezhetjük, hanem hűségidő nélkül is ezeket a csomagokat és szolgáltatásokat. Nézhetjük Android telefonon vagy tábla gépen, Iphone-on és iPad-on is, Apple és Android tv-n valamint számítógépen. Nem kell mást tennünk csak letölteni és már is nézhetjük kedvenc csatornáinkat.
Egyenleg lekérdezés: hogyan tehetem meg?
A MyTelenor applikáció segítségével nem csak egyenleg lekérdezést végezhetünk, hanem nyomon lehet követni költségeink alakulását. Az egyenleget a mobiltelefon segítségével akár a mymenüben is lekérdezhetjük. Csupán csak tárcsázzuk be a készülékbe *111# kódot és nyomjuk meg a hívásindító vagy a küldés gombot, majd a megjelenő menüben válasszuk ki a megfelelő menüpontot az egyenleg lekérdezéshez. De megtehetjük SMS formájában is akkor csupán csak a 172 es hívószámot kell tárcsázni ezt követően SMS formájában kapunk információt az egyenlegünkről ez persze költséggel jár. De külföldről is megtehetjük, ami szintén költséggel jár. Az applikáció segítségével mindezt díjmentesen megtehetjük.
Regisztráció nem csak lakosságiügyfeleknek, hanem üzleti ügyfeleknek is
Nem csak a lakossági ügyfeleknek nyújt számos szolgáltatást, hanem ületi partnerek számára is. Ide soroljuk a kisvállalkozói és a vállalati ügyfeleket. A kisvállalkozói ügyfelek számára a MyBuisness Classic csomagot ajánlják mely magas készülék kedvezménnyel vagy alacsonyabb havidíjjal, (ha nem szeretnék a készülék kedvezményt igénybe venni) kedvező áron korlátlan beszélgetést nyújt belföldön a partnerek számára. A MyBuisness Classic csomag elérhető M, L, XL, és XXL- es nagyságban. A weboldalon kiválaszthatjuk a legjobb ajánlatot egy számolási kalkulátor segítségével. Említettem még a vállalati partnereket is, akik számos üzleti és flotta szolgáltatásban részesülnek ilyen a Hiperline szolgáltatás, M2M és loT, mobil hangátvitel/mobilhíd, tömeges üzenet küldés, mobil alközpont, POS terminál, extra mobil internet és a vállalati internet tarifák.
Ezen kívül még Vállalati multimédia csomagok, okos autózás-Drivey, készülék biztosítás és Apple Buisness Manager is rendelkezésre áll. Felhőszolgáltatásokat is igénybe vehetünk ilyen szolgáltatások a One Drive for Buisness amely fájlok tárolására szinkronizálására és megosztására szolgál a saját tárhelyen vagy az Office 365, ami már ismert az asztali alkalmazások között az F-Secure amely az teljes körű védelmet nyújt az internetes támadásokkal szemben és a Telenor MDM, aminek a segítségével távolról figyelhetővé válnak a vállalati környezetben használt mobil eszközök és a rajtuk tárolt információk, alkalmazások. Flottásoknak online ügyintézés, készülék vásárlás, Flotta Felxi tarifa (tarifán belül díjmentes a beszélgetés) és egyedi ár lista áll a rendelkezésükre.
Mire szolgál a PUK kód?
A SIM kártyához tartozó biztonsági kód a PUK1 és a PIN1 kód míg a PUK2 és PIN2 bizonyos szolgáltatások igénybevételével állíthatjuk be. Ezeket a kódokat díjmentesen lekérdezhetjük az online ügyfélszolgálaton (belépést követően a telefonszám kiválasztása után) és a Telenor értékesítési pontokon (személyes dokumentumok bemutatásával). Ha háromszor rontjuk el beíráskor egymás után a PIN1 kódot a kártya a PUK1-es kódot fogja kérni, ha 10 alkalommal sem sikerül megadni a helyes kódot a SIM kártya lezár ez esetben csak kártya cserével tudjuk használni a telefonszámunkat.
Kötelező adategyeztetés feltöltő kártyásoknak
Évente kötelező az adategyeztetés, ha feltöltő kártyás ügyfelek vagyunk. Ez 2017. január 1. óta hatályos törvények alapján minden szolgáltató köteles ellenőrizni a feltöltő kártyás ügyfelek személy azonosságát. Az adategyeztetési határidő mindig a szerződéskötés évfordulója természetesen ennek közeledtével SMS formájában értesítenek, ezt elvégezhetjük személyesen vagy akár online is.
Nagyon egyszerűen megtehetjük nem kell mást tenni csak beírni a böngészőbe, hogy online.telenor.hu/adategyeztetes majd a telefonszámunk megadása után nyomjuk meg a küldés gombot ezt követően SMS-ben kapunk egy ellenőrző kódot, amit szintén beírunk a kitöltendő mezőbe és elküldjük ezután átirányít egy oldalra, ahol látjuk a telefonszámunkat és a következő adategyeztetési időszakot, amin belül intézkedni tudunk. Csak akkor lehet ezt elvégezni, ha a 6 hónapos időablak még él ennek lejárata elött értesítenek SMS-ben. Ez után adjuk meg személyes adatainkat okmányaink alapján és az email címünket. Fontos, hogy az adatokat mindig pontosan adjuk meg különben az adat egyeztetés sikertelen lesz. Ha mindent kitöltöttünk nyomjuk meg az “ellenőrzés és rögzítés” gombot majd ezután a megadott email címünkre elküldik az elektronikus dokumentumot és ezzel el is végeztük a kötelező adategyeztetést.
Szerződés megtekintése
Szerződéseinket nem csak megköthetjük az alkalmazáson keresztül, hanem meg is tekinthetjük. Ezek pdf formátumban érhetőek el megnyitásához Adobe Reader (PDF olvasó) program szükséges.
MyTelenor internetes ügyfélszolgálat
Regisztrált előfizetéses ügyfélként igénybe vehetjük az internetes ügyfélszolgálatot, kényelmesen várakozási idő nélkül áll rendelkezésünkre. Segítséget nyújt a belépés és regisztráció folyamatában (kártyaszintű és ügyfélszintű regisztráció, ügyfélkártya-szintű regisztráció, regisztrált látogató, belépés), telefonszámokkal kapcsolatos tevékenységekben (alapadatok, számlainformáció és befizetés, forgalmi adatok, kedvezmények, cím- és adat módisítás), beállításokban (felhasználói adatok, belépési jelszó módosítása, felhasználói jogosultságok, profilok beállítása, készülék beállítások, regisztráció törlése) és a befizetéssekkel kapcsolatban (online bankkártyás befizetések, számlabefizetés).
Egyenlegfeltöltés folyamata
Egyenlegfeltöltést ma már megtehetjük online felületen is bankkártyás fizetéssel. A telefonszám és az összeg kiválasztása után a Barion internetes felületen tudjuk ezt megtenni a bankkártya adatok megadásával. A sikeresen feltöltött összeg jóváírása után SMS értesítést kapunk. A feltölteni kívánt legkisebb összeg 1500 forint a legnagyobb 15000 forint. Az értékek alatt láthatjuk az érvényeségi időt is melyen belül, ha újra feltöltjük egyenlegünket meghosszabbodik a SIM kártyánk érvényességi ideje.
Online bankkártyás befizetés
Telenoros ügyfélként számos egyéb befizetéseket is megtehetünk. Az internetes ügyfélszolgálati felületen lehetőség van elektronikus kupon feltöltésre, online számla- és előleg befizetésre, valamint netshop vásárlásra. Bármilyen befizetés elött szükséges elolvasni és elfogadni a szolgáltatás feltételeit mely teljes körű tájékoztatást ad a fizetési folyamatról és annak biztonságáról. A sikeres befizetésről emailben kapunk visszajelzést. Áfás számlát is kérhetünk a befizetésről alap esetben kiküldik a számlaküldési címre, ha viszont rendelkezünk elektronikus számla szolgáltatással akkor a rendszer internetes ügyfélszolgálati felületén tekinthetjük meg.
Számla befizetés lehetőségei
A számla befizetéseket nem csak a saját számlánkra vonatkozóan tehetjük meg hanem másokét is rendezni tudjuk, egyszerűen belépés nélkül online felületen. Ehhez csak a pontos összeget kell ismernünk, hogy rendezni tudjuk. Számla befizetést megtehetjük az applikáció segítségével mobiltelefonról, banki átutalással, MyTelenor fiókban számítógépen keresztül, bank automatán keresztül vagy akár csoportos beszedési megbízás álltal.
Milyen adatok szerepelnek a részletes számlán?
A számlán a személyes adataink alatt szerepel a számlázási időszak a fizetési határidő és a fizetés módja (bal oldalt szerepel a számlán) valamint a számlaszám amire a befizetés érkezik a Telenor azonosító és a számlázási azonosító (ezek a számla jobb oldalán szerepelnek). Ezek alatt kiemelve szerepel a fizetendő összeg és ezután egy összefoglalt tájékoztatást olvashatunk számlánk tárgyidőszaki díjairól és a fizetendő összeget befolyásoló tételekről. Ezeket a tételeket részletesen is megtekinthetjük milyen kimenő hívásokat bonyolítottunk le, illetve milyen vásárlásokat végeztünk. Eszköz vásárlás esetén, ha részletre vettük az is szerepel rajta.
Késedelmi kamat, ha nem fizettük időben valamelyik igénybe vett szolgáltatásunkat, elszámolás információ, valamint áfa összesítő. A számla mellé kérhetünk részletes számlát is, amelyen hívásaink szerepelnek tételenként részletesen történhet rendszeresen amikor mindig a számlánk mellé csatolva kapjuk meg, valamint eseti hívás részletezés, ami egy már elkészült számla utólagos részletezése tételenként. Papír alapon vagy elektronikus formában kapjuk meg.
Ingyen Net, segítség a vírushelyzet alatt
A Telenor folyamatosan elemzi a vírushelyzet alakulását társadalmi hatásait. A mobiltársaság ennek hatására bár nem esnek az ingyenes internet-hozzáférést biztosító kormányrendelet hatálya alá 2020. november 27.- ével díjmentessé tette hálózatán az oktatási oldalak elérését, sőt egyszeri 100GB ingyenes szabadon felhasználható adatforgalmat biztosított az egyes tarifákat használó lakossági ügyfelek számára. Az ingyenes adatkeret igénybevételéhez nem kértek iskolai igazolást.
Telenor készülékek választéka
A Telenor készülékek kiválasztásánál szűrők segítenek a weboldalon. Választhatunk hozzá tarifát is, ha új előfizetéssel szeretnénk készüléket vásárolni. Kiválaszthatjuk gyártó szerint pl. Samsung Apple vagy Huawei ajánlatok szerint (akciós, csak online, hiperes, utolsó darabok, új), szín és operációs rendszer szerint, képernyő feloldás módja szerint (arcfelismerés, arcfelismerés/ID, ujjlenyomat olvasó), kialakítás, rendelhetőség, NFC támogatás, valamint a kijelző átmérője alapján.
Feltöltőkártyás SIM kártya aktiválás online felületen
SIM kártyánkat aktiválhatjuk telefonon és online is. Ha online felületen végezzük a feltöltőkártyás SIM kártya aktiválása a következő folyamat szerint működik: SIM kártya adatok megadása, (ICC szám ez a telefonszámhoz tartozó technikai szám 12 számjegyből áll, telefonszám) személyes adatok kitöltése, elérhetőségek, jóváhagyás és aktiválás.
Érvénytelen SIM kártya hibaüzenet
Ha a mobiltelefonunk használata közben megjelenik az érvénytelen SIM kártya hibaüzenet annak számos oka lehet. A hiba elhárítása érdekében néhány lépést szeretnék felsorolni melyek a következők:
- Győződjünk meg arról, hogy aktív e mobilcsomagunk érvényes e a kártyánk.
- Ha szükséges frissítsük készülékünket.
- Indítsuk újra a mobil telefonkészüléket.
- Ellenőrizzük, hogy rendelkezésre áll-e frissítés a mobilszolgáltatói beállításokhoz.
- Vegyük ki a SIM kártyát majd tegyük vissza előfordulhat az is hogy elmozdult és ezért nem működik megfelelően.
- Ha ezek után sem működik valószínűleg fizikailag sérült meg a kártyánk ilyenkor érdemes kártyacserét kérni, amit csak személyesen tehetünk meg bármelyik Telenor üzletben.
Összefoglalva a MyTelenor rendszeren keresztül szinte bármilyen ügyet elintézhetünk, amely az előfizetésünkkel vagy telefonszámunkkal kapcsolatos viszont van, amihez elengedhetetlen a személyes megjelenés.