Milyen költségekkel számoljon, aki webáruházat nyitna?

Szerző: Pénzkalauz

Cikk megosztása

webáruház nyitás

A hazai e-kereskedelem dinamikus növekedésének köszönhetően a szektor kifejezetten kedvező körülményeket teremt az új belépők számára, a hazai tulajdonban lévő webáruházak népességarányos száma mégsem képes kiemelkedni a régiós vetélytársak sorából. Annak jártunk utána, mennyi pénzből építhető fel egy működő webáruház, illetve milyen költségekre kell számolni az indulást követően.

Mindenekelőtt érdemes számba venni azokat a költségeket, amelyek gyakorlatilag lehetővé teszik, hogy működő webáruházunk legyen; a domain, a tárhely, az SSL tanúsítvány együttes költsége egy induló webáruház igényeire szabva jellemzően 15-25 ezer forint közé tehető évente. Ennél a költségnél lényegesen magasabbra rúghat a platform elkészítésének díja.

A megkérdezett marketingszakértő elmondása szerint három különböző megoldás közül választhat az, aki webáruházak nyitna. A legolcsóbbnak tűnő választás a bérelhető webáruház, ennek havi költsége 5-10 ezer Ft körül kezdődik, illetve a termékszámmal arányosan nőhet. Aki ilyen megoldás mellett dönt, el kell fogadja, hogy megjelenésben, működésben kissé sablonos lesz; persze ez esetben is készíthetők egyedi sablonok, illetve bővítmények, de így a költségek lényegesen nőni fognak. Gyakran alkalmazott megoldást kínálnak a nyíltforrású tartalomkezelő rendszerek, amelyek látszólag egyszeri költséget jelentenek (100-300 ezer forint), noha fejlesztésre és módosításra biztosan szükség lesz. Jó hír ezekkel kapcsolatban, hogy a vállalkozó saját maga sokféle módosítást elvégezhet akár fejlesztői támogatás nélkül is. A legdrágább megoldás természetesen az egyedi fejlesztés, aminek létjogosultsága egyedi igények esetén mutatkozik meg. Ezek ritkán érhetők el 500 ezer forint alatt.

Nem feledkezhetünk meg a különböző szolgáltatói és tanácsadói díjakról sem. Azt is látni kell, hogy mindennemű pénzforgalom költséggel jár, egy webáruház esetében pedig meghatározók lehetnek a logisztikai és raktározási díjak is. Ezek tekintetében is rengeteg konstrukció áll rendelkezésre, így a döntést mindig a termékkör és a vásárlói igények határozzák meg.

Hiba lenne azt gondolni, hogy elég megnyitni a webáruházunkat és majd érkeznek a látogatók bárminemű marketingtevékenység nélkül. Éppen ezért meg kell határoznunk a különböző vevőszerző eszközök költségét, illetve elvárt megtérülését. Ezt úgy kapjuk meg, ha százalékos formában kifejezzük a költés-bevétel arányát.

A keresőoptimalizálás egyike lehet a legjobban teljesítő, illetve legjobb megtérüléssel kecsegtető forgalmi forrásoknak, ugyanakkor fontos tudni vele kapcsolatban, hogy az eredmények csak hosszabb időtávban várhatók. Egy induló webáruház esetében olyan megoldásokra van szükség, amelyek azonnali forgalomélénkítésre alkalmasak. A klasszikus kattintásalapú hirdetések mellett érdemes vizsgálni az árösszehasonlító oldalak és a piacterek használatának lehetőségét. Utóbbiak közül abszolút piacvezetőnek nevezhető az eMAG marketplace platformja.

Tudatos döntések meghozatalával és a modern analitika eszközeinek kihasználásával a hazai e-kereskedelmi kisvállalkozások sikeresebbé válhatnak.

Ajánlom másnak is:

Hasonló cikkek

Ezt a válságot már az e-kereskedelem is megérzi
Fedezd fel a Vegas.hu legújabb kihívását: Tippelj rosszul és nyerj!
Fizz.hu: Indul az OTP Bank új webáruháza!
A négyévszakos gumik előnyeiről

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Legnépszerűbb cikkek

Ezt a válságot már az e-kereskedelem is megérzi
Hosszú éveken keresztül a hazai e-kereskedelem dinamikus növekedéséről szóltak a gazdasági hírek, most azonban jelentős lassulás tapasztalható. Mi áll ennek a hátterében és mekkora bajban...
Fedezd fel a Vegas.hu legújabb kihívását: Tippelj rosszul és nyerj!
A Vegas.hu egy népszerű online szerencsejáték platform, amely különféle promóciókkal és bónuszokkal vonzza a játékosokat. Ezek a promóciók célja, hogy növeljék a játékosok élményét és...
Fizz.hu: Indul az OTP Bank új webáruháza!
Ismerd meg a Fizz.hu-t, az OTP Csoport vadonatúj webáruházát, ahol a vásárlás élménnyé válik! Fedezd fel a széleskörű termékpalettát az elektronikai cikkektől a divatáruig, böngészd...

Pénzkalauz kalkulátorok

Minden ami a pénzzel tudni érdemes. Ebben a pénzzel kapcsolatos cikkekben pénzügyi alkalmazások, szolgáltatásokat ismertetünk.

Árak, mindennek ára van, legyen az egy Streaming előfizetés vagy egy laptop. Ezen szolgáltatások vagy termékekről írtunk pár hasznos jótanácsot.

A spóroláshoz az akciós újságokon túl más módszerek használatát is jó észben tartani és használni. pl.: hogyan lehet spórolni a víz fogyasztáson vagy bevásárlási szokásainkon.

A hitelek nem ördögtől valók de fontos, hogy mindig addig nyújtózkodjunk amíg a takarónk ér. Hitel termékek ismertetése és véleményezéseiről olvashat.

Általános pénzügyi hírek, legyen szó lottónyereményekről vagy milyen számlázó rendszerek közül választhatunk, mint vállalkozó.