A parfüm árak nem csak országonként oszlanak meg, de országon belül, üzlet és üzlet között is. Számos hazai weboldalt és fizikai boltot megnézve, rögtön láthatjuk a különbséget, ha egy-egy parfüm árát összehasonlítjuk. Nem egyszer találkozhatunk azzal a ténnyel is, hogy az egyik helyen a kisebb kiszerelésben kapható parfüm kerül annyiba, mint a nagy a másik helyen.
Miért térnek el annyira a parfüm árak?
Sok minden befolyásolhatja egy parfüm árát. A beszerzési hely, a csomagolás, a kereskedelmi egység saját árképző politikája, az idő, de a mennyiségi beszerzés is. Egyes márkák ára jelentősen eltérhet a másik márkához képest, hiszen nivósabb, keresettebb, tartósabb, jobban reklámozott.
Ezek befolyásolhatják kedvenc parfümöd árát
Az üzletpolitika, az árképzés az egyik legfontosabb tényező a parfüm árak változásában. Az egyik üzlet magasabb eladási árat tüntet fel, mert magasabb haszonnal szeretné eladni termékét, míg más inkább alacsony haszonnal, több darabot szeretne értékesíteni.
Ha egy üzlet több darabot tud beszerezni, tárolni egyszerre, akkor természetesen mennyiségi kedvezményt kap nagy eséllyel, így jóval kedvezményesebben tudja továbbadni a parfümöt, eladásra kínálni.
A parfüm kora is befolyásolhatja az árat. A korábbi szállításból megmaradt, régebbi parfüm olcsóbb lehet, mint egy teljesen új szállítmány.
A parfüm elhelyezkedése is befolyásolja az árat. Város és város között lényeges eltérések lehetnek. Teljesen más árral dolgozik egy Budapesti webáruház, bolt, mint a vidéki társai.
A parfüm csomagolása is nagyban befolyásolja az árát. Egyszerűbb kivitelezésű csomagolás és a gyári, eredeti csomagolás ára is eltérhet, az szintén nagyban befolyásolhatja a parfüm árát. A dizájn, a parfüm grafikája is sokat hozzáadhat az árkülönbségekhez.
Ha teszter lesz egy illatból, azaz kibontásra kerül a parfüm, megint csak más áron lehet utólag értékesíteni. Sérült, csomagolásbontott, hiányos termék ára is jóval kedvezőbb, mint a normál parfümé.
A női és férfi termékek ára is eltérhet. A férfi parfümök ára esetenként jóval drágább lehet. Hogy mi erre a magyarázat? A férfiak ritkábban vásárolnak, de ha mégis, akkor szívesebben fizetnek ki egy nagyobb összeget, míg a nők árérzékenyebbek legtöbbször, szívesebben veszik az akciós, alacsonyabb áru terméket még a minőségi, luxuscikkek között is.
Egyes márkák nagyon eltérnek, mások az összetevőik, tartósságuk, így azért is eltérhetnek a parfümök árai.
Ha nem eredeti a parfüm, akkor is jelentős árkülönbség lehet parfüm és parfüm között. Érdemes figyelni rá, hogy mindenképp eredetit vásároljunk.
A parfüm erőssége is befolyásolja az árát. Más áron lehet beszerezni egy Eau De Parfum (EDP) fajtát, ami az egyik leggyakoribb és legnépszerűbb parfüm koncentráció, 10-30% közötti parfümolaj tartalommal. Ez a legtartósabb, legerősebb, ezért jóval drágább is. Az Eau De Toilette (EDT) általában olcsóbb, mert jóval kevesebb illatanyagot tartalmaz, 5-20% közötti erősségű, kevésbé tartós. Az Eau De Cologne (EDC) a legalacsonyabb, 2-8%- koncentrációjú parfümfajta, ezért ennek a legkedvezőbb az ára is.
Webáruházi parfüm ár és fizikai üzlet parfüm ára is eltérhet jelentősen. Az első esetében jóval kedvezményesebben tudja kínálni portékáját az üzlet, hiszen kevesebb költséggel kell számolnia. Nem kell megfizetnie a dolgozókat, a helységet, a berendezést, a rezsit és sok mást sem. Internetes vásárlás esetén inkább a szállítási költséggel kell számolni és a tárolási költséggel.
Tehát a parfüm árak jelentősen változhatnak, így érdemes alaposan körülnézni, mielőtt megrendelnénk vagy megvennénk a kinézett, régóta vágyott parfümünket, ugyanis sokat spórolhatunk vagy bukhatunk az ügyleten, ha nem vagyunk résen.