Hatékonyabb lesz az eladás a Jófogáson, ha fizetős szolgáltatást választunk?

Szerző: Pénzkalauz

Cikk megosztása

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin
Share on email

Hazánkban az egyik leggyakrabban használt online piactér a Jófogás. 2013-ban piacvezető apróhirdetési oldal volt, melyen regisztráció nélkül, ingyenesen lehetett hirdetni. Az évek alatt az oldal arculata megváltozott, szolgáltatásai kibővültek, és a vásárlók biztonsága érdekében a hirdetést is regisztrációhoz kötik. Az ingyenes hirdetési szolgáltatás azonban változatlanul megmaradt. Így egyetlen fillért sem kell költenünk azért, ha megunt vagy feleslegessé vált dolgainkat, esetleg ingatlanunkat hirdetni szeretnénk.

Előszeretettel használják cégek és vállalkozások is a Jófogás felületeit. A hirdetéseken fel is tüntetik, hogy magánszemély vagy céges hirdetésről van-e szó. A Jófogás felhasználói bázisa évről évre növekszik, bár manapság már lassabb ütemben, mint az megalakulását követő években. Ennek többek között az is az oka, hogy a közösségi média oldalakon, mint például a Facebookon is van lehetőség hirdetni. Mivel a közösségi média oldalai eleve jóval nagyobb felhasználói bázissal rendelkeznek, érdekes kérdés, hogy van-e értelme még Jófogáson hirdetni?

Van még létjogosultsága a Jófogásnak a Marketplace mellett?

A Facebook Marketplace oldala szintén egy online piac, egy apróhirdetési szolgáltatásokat nyújtó lehetőség, ahol teljes mértékben ingyen lehet hirdetéseket feladni. Emellett a Facebook különböző adás-vételi csoportjaival is össze lehet kötni, így célirányosan hirdethetünk. Mivel a közösségi média felületein hatalmas a követő bázis, így sokan élnek is ezzel a lehetőséggel. Ennek ellenére a Jófogásnak igen is van létjogosultsága, mivel olyan szolgáltatásokat nyújt, akiket a Facebook Marketplace szolgáltatása nem.

Egyrészt a Marketplacen korlátozottan van lehetőség hirdetést kiemelni. Ha egy adott napon mások is hirdetnek ugyanabba a csoportba, vagy hasonló terméket, akkor a mi hirdetésünk hamar hátrébb kerül a sorban. Beállítás sem létezik, amivel az ár vagy más paraméter alapján szűrni lehetne, ellenben a Jófogással, ahol a hirdetés kiemelhető vagy szűrő is beállítható. Emellett az adataink szempontjából biztonságosabb. A statisztikák szerint a Marketplacen több visszaélés történik, mint a Jófogáson.

Milyen fizetős szolgáltatások segítik az eladást a Jófogáson?

A fizetős szolgáltatások egyáltalán nem új keletű dolgok. Szinte minden online piactéren találkozhatunk velük. A Jófogáson ezek nélkül is hirdethetnünk, hiszen a hirdetések feladása ingyenes, ugyanakkor az eladás sikerességét fizetős szolgáltatásokkal növelhetjük. De milyen szolgáltatásokról is van szó? Egyrészt kérhetünk úgynevezett Kirakat szolgáltatást, mellyel hét napig a lista elejére kerül a hirdetésünk. Ez a szolháltatás már 850 Ft-tól igényelhető. A másik, hasonló szolgáltatás a Szalag, mely a Kirakat hirdetések alatt jelenik meg, és a hirdetés jobb felső sarkába elhelyez narancsszínű szalaggal hívja fel magára a figyelmet. Ennek az ára 650 Ft-tól indul.

Szintén az eladás segítheti az Előresorolás szolgáltatás, mely már 99 Ft-tól elérhető. Ennek a lényege, hogy 24 órára a nem kiemelt hirdetések elé kerül a hirdetésünk. A szolgáltatások megújíthatók, de automatikus módba is állíthatók. Az eladást segítheti a Háztól házig szolgáltatás is, mely nem a hirdetésekre, hanem a szállításra vonatkozik. Ennek a szolgáltatásnak a lényege, hogy a futár az eladótól felveszi a csomagot, bárhova az országban kiszállítja a vevőnek. Ennek a díja a csomag méretétől és súlyától függ, de sok esetben kedvezőbb, mint más futárszolgálat.

Mikor érdemes fizetős szolgáltatást választani?

A fizetős szolgáltatások nem kötelezőek, de van, hogy igenis érdemes egy kicsit beléjük fektetni a gyorsabb eladás érdekében. A fizetős szolgáltatást főleg céges hirdetések esetén szokták igénybe venni, de rengeteg olyan magánszemély is van, aki ezek segítségével szeretné az eladás menetét meggyorsítani. Olyan termékeknél, ahol a mi hirdetésünk csak sokadik a sorban érdemes elgondolkodni a fizetős szolgáltatásokon.

Ugyanakkor azt is mérlegeljük, hogy megéri-e a hirdetés. Ha a hirdetés kiemelése több pénz visz el, mint ami a befolyt összeg lenne egy sikeres eladás után, akkor nem igazán célszerű igényelni ezeket a szolgáltatásokat. Ám ha nagy összegű termékről, esetleg ingatlanról van szó, igen is érdemes egy kicsit befektetni ezekbe a Jófogás által nyújtott a szolgáltatásokba.

Ajánlom másnak is:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin
Share on email

Hasonló cikkek

A legdrágább cipők, melyeket bárki szívesen viselne
Az e szja bevallás ügyfélkapus azonosítóval nagyon gyorsan benyújtható
IBAN szám – a nemzetközileg elismert szabványosított módszer
A viber moneyto pénzküldés a legtöbb magyarországi banki ügyfél számára elérhető

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Legnépszerűbb cikkek

A legdrágább cipők, melyeket bárki szívesen viselne
A cipők alapvetően a láb védelmére és kényelmére szolgálnak, viszont manapság már mindenkit foglalkoztat az a tény, hogy vajon melyek lehetnek a legdrágább cipők. Ezek...
Az e szja bevallás ügyfélkapus azonosítóval nagyon gyorsan benyújtható
Akik rendelkeznek ügyfélkapuval, e-személyi igazolvánnyal vagy rendelkeznek telefonos azonosítóval az e szja bevallást nagyon gyorsan beküldhetik. A KAÜ-n, Központi Azonosítási Ügynökön keresztül az adóbevallás tervezete...
IBAN szám – a nemzetközileg elismert szabványosított módszer
A bankszámlák azonosítására két nemzetközileg elismert szabványosított módszer létezik, ebből az egyik az IBAN szám. A számot akkor használjuk, ha egyik országból a másikba szeretnénk...

Pénzkalauz kalkulátorok

Minden ami a pénzzel tudni érdemes. Ebben a pénzzel kapcsolatos cikkekben pénzügyi alkalmazások, szolgáltatásokat ismertetünk.

Árak, mindennek ára van, legyen az egy Streaming előfizetés vagy egy laptop. Ezen szolgáltatások vagy termékekről írtunk pár hasznos jótanácsot.

A spóroláshoz az akciós újságokon túl más módszerek használatát is jó észben tartani és használni. pl.: hogyan lehet spórolni a víz fogyasztáson vagy bevásárlási szokásainkon.

A hitelek nem ördögtől valók de fontos, hogy mindig addig nyújtózkodjunk amíg a takarónk ér. Hitel termékek ismertetése és véleményezéseiről olvashat.

Általános pénzügyi hírek, legyen szó lottónyereményekről vagy milyen számlázó rendszerek közül választhatunk, mint vállalkozó.