Erste NetBank

Szerző: Pénzkalauz

Cikk megosztása

A rohanó világban sokaknak nincs ideje arra, hogy ingázzanak vagy sorban álljanak pénzügyeik intézéséhez, erre nyújt megoldást az Erste NetBank. Az Erste Bank által nyújtott olyan számlakezelési szolgáltatás, mely online felületen elérhető. Nem kell azon izgulni vajon mikor kapunk időpontot vagy hogy mikor lesz időnk ezeket a pénzügyeket intézni, bármikor bárhol elérhető, ahol internet elérés áll a rendelkezésünkre. Lakossági vagy vállalati ügyfélként is különböző szolgáltatást vehetünk igénybe a használatával. 

    

Online bank lakossági ügyfeleknek

Lakossági ügyfélként a bank nyitó oldalán számos lehetőség áll a rendelkezésünkre melyek a következők: 

  • digitális és banki szolgáltatás (digitális szolgáltatások, elektronikus fizetési megoldások, telefonos szolgáltatások, értékpapír és deviza) 
  • mindennapi pénzügyek (számlák, bankkártyák, hitelkártyák, biztosítások) 
  • hitelek és otthon (kölcsönök, otthonmegoldások, támogatások, jelzáloghitel folyamatok) megtakarítások (betétek és kötvények, megtakarítási programok, befektetések) 
  • kiemelt lakossági ügyfeleknek is (vagyon tervezés, Erste Prémium, Erste World, Erste Private Banking) 

Ugyan itt tudunk belépni a lakossági Erste NetBank felületére is. Áttekinthető könnyen kezelhető bármilyen funkció.  

 

Vállalati NetBank 

Vállalkozóként mindig arra törekszünk (attól függetlenül, hogy milyen tevékenységet végzünk), ha pénzügyeinkről van szó, hogy olyan pénzügyi szolgáltatást vegyünk igénybe, amely időtakarékos és költséghatékony megoldás. A vállalati NetBank erre tökéletes megoldás. A nap bármely időszakában elérhető, gyors, kényelmes és egyszerű. Biztonságos emellett átjárhatóságot is biztosít. Munkanapokon indított tranzakciókat amennyiben 19:45-ig indítjuk (bankon kívül, ha 16:30-ig) még aznap teljesítik és még okostelefonról is elérhető. Egyéb számítógépes szaktudás nélkül könnyen használható. Kis- és középvállalatok, nagyvállalatok, valamint kisvállalkozók számára a mindennapi bankolásban és finanszírozásban nyújt segítséget. A kisvállalkozók mindemellett még kedvező PowerOn ajánlatok közül is választhatnak. Az Önkormányzatok, Intézmények számára is számos ajánlat áll a rendelkezésükre ilyenek az önkormányzattal kapcsolatos álltalános ajánlatok (mindennapi bankolás, Treasury, EU iroda, megtakarítások, befektetések), társasházak pénzügyei, ingatlan- és strukturált finanszírozás, intézmények ügyfelek pénzügyeivel kapcsolatos opciók (pl. számlavezetés, fizetési forgalom, letétkezelés stb.). Külön az agrár tevékenységet folytató vállalkozásokat Erste Agro és finanszírozási megoldásokkal valamit Erste Agrár Kompetencia Központ, elemzések, sajtómegjelenések opciókkal állnak a rendelkezésükre. A vállalati netbankba az Erste bank oldaláról tudunk belépni az Online bankolás gombra kattintva és ott kiválasztva a listából. 

  

Telefonszám szerepe

A bank felé mindenféleképpen kötelező a telefonszám megadása, hiszen ezen keresztül ér el minket bármilyen esetleges probléma vagy adat egyeztetés esetén. De nem csupán ezért hiszen a tranzakciókról kérhetünk SMS értesítést legyen az jóváírás vagy terhelés, kezdeti belépéskor is SMS formában kapunk jelszót, a kétlépcsős belépéshez is szükséges, hiszen a telefonunkra igy kapjuk meg a belépéshez szükséges kódot, online vásárláskor. Ezeket az információkat csak és kizárólag mi kapjuk meg ezért biztonságos. 

Az azonosító hol található és hogyan kapjuk a belépéshez? 

Többféle azonosító létezik az Erste Netbank használatán belül. A belépéshez szükséges azonosító az “Elektronikus szolgáltatások adatlapja” dokumentumon található. Ez egy 7 karakterhosszúságú számsor, amely megegyezik a TeleBank azonosítóval is. Két faktoros azonosítás az ügyfelek biztonságát szolgáló megoldás. Ez azt jelenti, hogy három (egyenként is fontos) azonosítás közül (egy adott eszköz birtoklása például okostelefon, valamilyen tudás birtoklása jellemzően egy kód jelszó ismerete, valamilyen biometrikus egyedi azonosító, ami lehet ujjlenyomat vagy arc például) legalább kettőt ellenőriznek a bankok a bejelentkezésnél és az egyes tranzakciók aláírásánál. A Biometrikus azonosító vagy ujjlenyomat és arcfelismerés is egy azonosítási módszer mellyel beléphetünk és használhatjuk a Geroge alkalmazást.  

 

George Web a hasznos internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatás

Geroge egy áttekinthető, színes bankolási alkalmazás. Minden egy helyen megtalálható benne (számláink, hitelkártyáink, megtakarítási termékeink, befektetéseink). Bankkártya limitet is be tudunk állítani a használatával. A gyorsgombok segítségével egyszerűbben tudunk átutalást indítani vagy hitelkártyát törleszteni. A háttér kinézet színét megváltoztathatjuk és még profilképet is csinálhatunk. Részletesen megmutatja a Pénzügyi Asszisztens funkcióban, hogy mire költöttünk. Kezelhetjük befektetéseinket, könnyen és egyszerűen vásárolhatunk értékpapírokat. Rendelhetünk akár új termékeket is. Egyszóval rendszerezi a pénzügyeinket mindamellett, hogy saját stílusunknak megfelelően színessé varázsolhatjuk és könnyen kezelhető. Elérhető asztali számítógépen, okostelefonokról és táblagépekről. Elérhető minden Erstebank ügyfél számára. Belépni a www.erstebank.hu oldalon az “Online bankolás” opcióra kattintva azon belül a George Web belépést kiválasztva tudjuk megtenni, ahol e-csatorna azonosítóra és jelszóra van szükségünk.  

 

Regisztráció a George Appba!

Ahhoz, hogy használni tudjuk George-ot regisztráció szükséges. Először is töltsük le az applikációt az erre alkalmas eszközre majd ezek után adjuk meg az e-csatorna azonosítót és a jelszót. Az e-csatorna azonosító megtalálható az Elektronikus Szolgáltatások Adatlapján. Amennyiben nem találjuk TeleBankon keresztül tudjuk igényelni ezt a szolgáltatást. Az e-csatorna jelszó egy lezárt borítékban vagy SMS formájában kapunk elektronikus szerződéskötéskor viszont ezt az első belépés alkalmával meg kell változtatnunk. Használhatjuk NetBank és régi MobilBank regisztrációhoz is.  

Erste NetBank belépés és technikai feltételek 

A belépés bármilyen tevékenységet is folytatunk nagyon egyszerű és ennek függvényében különböző belépési formái is vannak. A NetBank belépés formái és belépésükhöz szükséges adatok a következők: 

  • Lakossági NetBank: azonosító és jelszó 
  • George web: e-csatorna azonosító és e-csatorna jelszó 
  • Vállalati NetBank: jelszóval vagy ViCA alkalmazással (NetBank azonosító és jelszó) 
  • Private Banking NetBank: azonosító és jelszó (kiemelt ügyfeleknek, ahol privát bankár nyújt segítséget) 

Bizonyos technikai feltételeknek is meg kell felelni, hogy használni tudjuk az alkalmazásokat legyen az lakossági vagy vállalati, ezek összefoglalva a következők: 

  • számítógép vagy más böngészésre alkalmas technikai eszköz, 
  • internet kapcsolat 
  • biztonságos internet böngésző 
  • android operációs rendszer  
  • böngésző biztonsági beállítása  
  • minden aláírási joggal rendelkező felhasználónak/értékpapír felhasználónak SMS fogadására alkalmas mobiltelefon készülék és működő SMS szolgáltatás 

Pénzügyi megoldások az Erste NetBankon a vállalat számára egyhelyen! 

A vállalat számára sokoldalú pénzügyi megoldásokat kínál fel az Erste Bank. A következő szolgáltatásokat emelném ki: 

  • Digitális szolgáltatás: Számlaegyenleg, számlatörténet és számlakivonat lekérdezése, teljesített tranzakciók, tranzakció történet lekérdezése, forint- és deviza megbízások rögzítése és kezelése, betétek lekötése és kezelése, bankkártyák kezelése, valamint árfolyamok és beküldési határidők lekérdezése. 
  • Hitelkönnyítő intézkedések: Hiteltörlesztés felfüggesztése vagy is fizetési moratórium. 
  • Erste PowerOn Buisness Vlog: Tanácsok, tippek a vállalkozás működésének újra tervezéséhez. 
  • Social Banking: Célja, hogy egyenlő hozzáférést biztosítson a pénzügyi szolgáltatásokhoz a hátrányos helyzetű embereket segítő civil szervezetek és társadalmi vállalkozások számára. 

  

Kártya aktiválása hogyan történik?

A bankkártyánk mindig inaktív állapotban kerül hozzánk. A kézbesítés történhet postai úton vagy személyesen vesszük át a bankfiókban. A kártya aktiválása két dologtól függ az egyik, hogy milyen módon vettük át másik pedig, hogy történt-e PIN kód előválasztás. Amennyiben a bankkártya igénylésekor előre kiválasztottuk a PIN kódot akkor elég, ha csupán egy olyan tranzakciót használunk elsőként, amelyhez szükséges a PIN kód megadása például az első vásárlás. Abban az esetben, ha nem adtunk meg bankkártya igényléskor szabadon választott PIN kódot akkor kétféle módon aktiválhatjuk: 

  • A bankkártya internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatásban (Erste NetBank) és telefonos banki szolgáltatáson (TeleBank) keresztül. 
  • PIN kód megadását igénylő tranzakció (nem csak vásárlás útján aktiválható elég, ha egy Erste Bank ATM-nél egyenleget kérdezünk le) 

Az ügyfélszolgálat milyen telefonszámon érhető el? 

Kétféle telefonszámon érjük el az ügyfélszolgálat munkatársát attól függően, hogy milyen tevékenységet folytatunk. TeleBank szolgáltatással vehetjük igénybe melyet a: 

  • Lakossági TeleBank +36 1 298 0222, 
  • ERSTEBUISNESS24 +36 1 298 0223, 

telefonszámokon érhetjük el. Munkanapokon (hétfőtől péntekig) 7:00-21:00 között áll rendelkezésünkre. A banki munkanapokon 21:00-7:00 között, valamint hétvégén, munkaszüneti és ünnepnapokon kizárólag sürgősségi műveletek (bankkártya, internetbanki és mobil alkalmazási szolgáltatás és telefonos banki szolgáltatás) valamint álltalános banki termékinformációkkal kapcsolatos tájékoztatás érhető el. A bankkártya letiltás esetén a +36 1 302 5885 telefonszámot hívjuk.  

 

Elfelejtett Erste NetBank jelszó mit tegyek?

Bizonyos szolgáltatások igénybevételekor jelszó használata szükséges. Ezzel védjük meg személyes adatainkat, pénzügyeinket más illetéktelen felhasználóktól, csalóktól. Előfordulhat, hogy helytelenül írjuk be többször is a jelszót ilyenkor kizárhatjuk magunkat. A telefonos ügyfélszolgálat segít ebben is, hogy pótoljuk. Nem kell ügyintézőre várni az automata rendszer felveszi a szükséges adatokat majd SMS-ben elküldi. Ahhoz, hogy az automata rendszert használjuk a továbbiakra lesz szükségünk, hogy beazonosítson: 

  • TeleBank elérhetősége 
  • E-csatorna azonosító 
  • TeleBank PIN kód 

Ha nem tudjuk az azonosítónkat vagy a PIN kódót ezt is tudják pótolni telefonos ügyfélszolgálaton. Nem csak telefonon lehetséges a jelszó pótlás, hanem bármelyik Erste Bank fiókban is megtehetjük.  

 

Erste Bank ügyfélszolgálat többféle formában elérhető

Az Erste Bank ügyfélszolgálat készséggel áll rendelkezésünkre különféle elérési formákban melyek a következők: 

  • Telefonon  
  • E-mail-ben (erste@erstebank.hu) 
  • Személyesen bankfiókban  
  • Chatbot 

igénybevételének a segítségével. A Chatbot az Erste Bank digitális asszisztense mely közel 2000 kérdésre válaszol és havonta 13 ezer beszélgetésben segít eligazodni. A neve Mira és két éve működik az bank nyitó oldalán a jobb alsó sarokban lévő “Segíthetek?” opció alatt. Több mint 300 válaszreakcióra képes 28 témában. Óriási segítség a bank dolgozói számára is hiszen jelentős terhet vesz le a vállukról.  

 

Bankfiók és ATM kereső az Erste Bank felületén

A hozzánk közel álló bankfiók megtalálásához segítséget nyújt a bankfiók és ATM kereső. Elég csak begépelnünk az irányítószámot vagy a település nevét és utcanevét. Válasszunk a kereső által felajánlott találatok közül vagy indítsuk el a nagyító ikon segítségével a keresést. Nem csak Magyar országon lehetséges a kereső használata, hanem más országokban is mint például Ausztria, Csehország vagy Szlovákia. 

Erste MobilBank 

Ha nincs időnk a számítógép elött intézni pénzügyeinket megtehetjük ezt az Erste MobilBank segítségével is mellyel naprakészen ellenőrizhetjük egyenlegünket, számlatörténetünket. 2021. február 28.-ától, akik már használják az applikációt azoknak automatikusan, akik viszont még csak most szeretnék letölteni már George applikációként fogják elérni. A régi ügyfelek természetesen ugyan azzal a belépési adatokkal tudják használni. Nem kell más hozzá, mint egy olyan mobil eszköz mely andorid vagy IOS rendszerrel működik, valamint az aktív internet elérés. A biometrikus azonosítással még gyorsabb a belépés hiszen nem kell bepötyögni azonosítónkat és jelszót csupán csak érintsük meg ujjunkkal és már is felismer az alkalmazás. Átutalásokat indíthatunk bármikor.

Vannak olyan helyzetek amikor valakitől pénz várunk magánszemélyként vagy vállalkozásként, de akár közüzemi szolgáltatóként is. Ennek megoldása a fizetési kérelem mely egy olyan szolgáltatás, amellyel jelezhetjük a fizető felé, hogy pénzösszeget várunk tőle. A kérelem alapján akkor kerül sor azonnali átutalásra, ha a fizető fél jóváhagyja a fizetési kérelmet. Maga a kérelem nem jelent azonnali fizetési kötelezettséget. Ebből következik, hogy a fizető fél eldöntheti, hogy teljesíti vagy visszautasítja a kérelmet. Bankkártyáink kezelése is lehetséges limitet módosíthatunk vagy akár számlát is válthatunk. Betéti is hitelkártyáinkat egyaránt kezelhetjük kényelmesen. Az összes befizetésre váró számláinkat szeretnénk kezelni egy helyen? Már itt is elérhető a DíjNet rendszerben regisztrált közüzemi számlák.  

Erste Bank nyitvatartási idő 

Amennyiben elkerülhetetlen a személyes megjelenés ügyeink intézéséhez tisztában kell lennünk a nyitvatartási idővel. Magyarországon jelenleg 124 Erste bankfiók létezik. Az Erste Bank nyitvatartási ideje álltalában egységes hétfőnként 8:00-17:00-ig vannak nyitva keddtől-csütörtökig 8:00-16:00-ig, valamint pénteken 8:00-15:00-ig. A nagyobb forgalmú városokban, mint például Gödöllő, Vác, Budapest, Dunakeszi, hétfőnként a nyitvatartási ideje 17 óra helyett 18 óráig tart. Az Erste Köki terminálban található bankfiókja viszont már egységesen van nyitva minden hétköznap 8:00-17:00-ig.

A szigetszentmiklósi Auchan áruházban található bankfiók nyitvatartási ideje hétfőn 9:00-17:00 kedd-csütörtök 8:00-16:00 és pénteken 9:00-15:00. Kiemelném a Budapesten található Hűvösvölgyi úti Erste Bankot, ahol hétfőn 9:00-18:00, kedd, szerda, csütörtök 9:00-17:00 és pénteken 9:00-16:00 között van nyitva.

Az Erste NetBank kényelmes és nem kell igazodni a nyitvatartási időhöz, ha megtehetjük válasszuk ezt az előnyös megoldást pénzügyeink intézéséhez. 

Ajánlom másnak is:

Hasonló cikkek

Gépjárműadó befizetése online
Debreceni álláskeresés, avagy melyek a legnagyobb cégek és vállalatok
Hogyan lehet pénzt keresni a ChatGPT-vel?
Az ATM bankautomata használata biztonságosan és egyéb tudnivalók

2 válasz

  1. jo napot. sajnos nem kaptam meg az augosztosi bankszamlakivonatot. mi tortent.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Legnépszerűbb cikkek

Gépjárműadó befizetése online
A gépjárműadó befizetése online 2024-tól már a NAV Ügyfélportálján keresztül is történhet majd. A Pénzügyminisztérium júniusban adott ki egy közleményt, miszerint gépjárműadózás forgatókönyvén is változtat...
Debreceni álláskeresés, avagy melyek a legnagyobb cégek és vállalatok
Ha megnézzük a hazai munkaerőpiacot, akkor az tapasztalható, hogy például Debrecen álláskínálata rendkívül színes és szerteágazó, és rengetegféle pozíció vár betöltésre. Ez persze nem is...
Hogyan lehet pénzt keresni a ChatGPT-vel?
A ChatGPT-vel való pénzkeresésnek többféle módja lehet, de fontos megjegyezni, hogy ez a tevékenység jogi és etikai korlátok között kell, hogy történjen. Íme néhány módja...

Pénzkalauz kalkulátorok

Minden ami a pénzzel tudni érdemes. Ebben a pénzzel kapcsolatos cikkekben pénzügyi alkalmazások, szolgáltatásokat ismertetünk.

Árak, mindennek ára van, legyen az egy Streaming előfizetés vagy egy laptop. Ezen szolgáltatások vagy termékekről írtunk pár hasznos jótanácsot.

A spóroláshoz az akciós újságokon túl más módszerek használatát is jó észben tartani és használni. pl.: hogyan lehet spórolni a víz fogyasztáson vagy bevásárlási szokásainkon.

A hitelek nem ördögtől valók de fontos, hogy mindig addig nyújtózkodjunk amíg a takarónk ér. Hitel termékek ismertetése és véleményezéseiről olvashat.

Általános pénzügyi hírek, legyen szó lottónyereményekről vagy milyen számlázó rendszerek közül választhatunk, mint vállalkozó.