Nagyon sok olyan autó van, amit csak az igazán tehetős emberek engedhetnek meg maguknak. Ezek a többségében limitált kiadású darabok főként a luxusautók és a hipersportautók világából származnak, és nem csak a kinézetük, de a teljesítményük is sokkoló. Nem is beszélve az árcéduláról. Persze az egyedileg átépített és tuningolt autók között akadnak drágábbak, de a következő listába csak olyan autók kapnak helyet, melyek nagy autómárkák gyártósoráról gördültek le, és mi is megvehetnénk, már ha egy kisebb ország éves költségvetése a zsebünkben lenne. Ha eddig azt hittük, hogy az old timer autók drágák, akkor nagyon meg fogunk lepődni. Jöjjön a világ 24 legdrágább autója.
21. Brabham BT62 – 395 millió forint (1,3 millió dollár)
A Brabham márka nem ismeretlen a Forma1 és a sportautók rajongói számára sem. A márka névadója Jack Brabham nagyszerű Forma1-es pilóta és kiváló mérnök volt. Az ’50-es és ’60-as években versenyzett, 1966-ban már saját csapata volt, és az autója is saját tervezésű, mellyel meg is nyerte a neves versenysorozatot. Amikor végül visszavonult, Bernie Ecclestone kezébe került a Brabham. Jelenleg eszelősen gyors sportautókat gyártanak, mint például a lista 24. helyén szereplő BT62, mely az egyik leghíresebb Forma1-es jármű nevére utal.
20. Zenvo TSR-S – 498,6 millió forint (1,65 millió dollár)
A Zenvo egy dán autómanufaktúra, mely 2007 óta nagyjából 25 autót készített eddig. A TSR-S A meghajtásáért dupla kompresszoros, 5.8 literes V8-as saját fejlesztésű motor felel, amely, ha eléri a 8500-as fordulatszámot, akkor 1177 lóerős teljesítményt és 1100 Nm-es nyomatékot szabadít a közutakra, mert bizony ezt a szörnyeteget közúti használatra szánták. Az autó szédületes teljesítményre képes: 2,8 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, 0-200-as sprint pedig mindössze 6,8 másodperc alatt éri el.
19. McLaren Elva – 546 millió forint (1,8 millió dollár)
Az Ultimate Series-hez tartozó roadster a McLaren első nyitott cockpites közúti autója. Az Elvát nagyjából 143 darab Renault Clio áráért tudnánk megvásárolni, ami egy nagyon különleges jármű. Egy szélvédő nélküli kétüléses sportautóról van szó, amit egy 815 lóerő és 800 Nm nyomaték leadására képes 4 literes, ikerturbós V8-as motor hajt, és amely méltó a McLaren márkanévhez. Ez a hétfokozatú dupla kuplungos automata váltós sportautó 3 másodperc alatt képes nulláról 100-ra gyorsulni, a 200-at pedig 6.7 másodperc alatt éri el.
21. Lamborghini Centenario Roadster – 578 millió forint (1,9 millió dollár)
A Centenario modell a márkát alapító Ferrucio Lamborghini 100. szülinapja alkalmából, 2016-ban mutatták be, aki ezt már sajnos nem tudta megér. Ezzel a modellel tisztelegtek előtte, és méltó is lett az alapító eszméihez. Ha kupé kivitelben szeretnénk, akkor kicsit kevesebbet kérnek érte, de a tető nélküli változat majdnem 600 millió forintba kerül. Bármelyiket is választanánk, egy eszelősen agresszív kinézet és brutális teljesítmény tartozik hozzá.
18. Koenigsegg Gemera – 578 millió forint (1,9 millió dollár)
Hasonló árban kapható a Koenigsegg Gemera egy svéd tervezés. Az árával nem csak azt jelzik, hogy luxusjárműről van szó, hanem azt is, hogy mennyire különleges ez a modell. Ugyanis ennek a hiperautónak a motorja egy nagyon egyedi tervezés, a motorháztető alatt egy ugyanis egy 3 hengeres, 2,0 literes blokk található, melyhez három elektromotort társítottak. A blokk a hagyományos értelembe vett vezérlés nélkül működik, ami szintén nem egy általános dolog. A Gemera teljesítménye 1700 lóerő felett van, ami igazán szép sebességet von maga után
17. Ferrari Monza SP1 – 620 millió forint (kb. 2 millió dollár)
Egy Ferrarit nem lehet csak úgy megvenni. Ez furcsának tűnhet, de márka nagyon is megválogatja, hogy kinek adja el az autóit, szóval nagyon komoly feltételeknek kell megfelelnünk, ha egy limitált szériás Ferrari tulajdonosai akarunk lenni. Például már a garázsunkban állnia kell egy-két hétköznapibb Ferrari modellnek, hogy a cég egy igazán különleges darabot is eladjon nekünk. Ehhez természetesen komoly összegek is kellenek, de nem ez a cég egyetlen feltétele. Ugyanez a helyzet, ha egy a szuper exkluzív Monza SP1 gazdái szeretnénk lenni.
16. Rimac C_Two – 635 millió forint (2,1 millió dollár)
A Rimac C_Two egy horvát autógyár mesterműve. Az elődjét szinte mindenki ismeri, hiszen komoly reklámot kapott azzal, hogy Richard Hammond, a brit műsorvezető legurult vele egy domboldalon, és kisebb sérülésekkel megúszta a balesetet. A kocsi később porig égett, de a marketing az marketing, szóval ez a kis baleset komoly hírnevet szerzett a márkának. Ennek a járműnek az utódja a C_Two, ami még eszelősebb teljesítményre képes, mint az elődje. Az elektromos autó motorja elképzelhetetlen, 1913 lóerőnyi teljesítményre képes.
15. Aston Martin Valkyrie – 810 millió forint (2.6 millió dollár)
Az Aston Martin Valkyrie egy Adrian Newex által tervezett limitált kiadású hibrid sportautó, vagyis a Red Bull Racing közreműködésével készül. Az Aston célja az volt, hogy egy olyan sportautót gyártson, ami a városi utakon is megállja a helyét. Ugyan a Valkyrie-t hivatalosan nem lehet még megvásárolni, pár darabot azonban már értékesítettek belőle. A motorháztető alatt egy Cosworth V12 dolgozik, mely 1160 lóerős teljesítményre képes, a végsebessége pedig meghaladja a 350 km/h-t is. A Valkyrie az Aston eddigi legegyedibb és egyben legdrágább autója.
14. Bugatti Chiron Pur Sport – 1 milliárd forint (3.3 millió dollár)
A Chiron Pur Sport a Bugatti Chiron modelljének egy olyan változata, amelynél az aerodinamikára és a súlycsökkentésre helyezték a hangsúlyt. A motor ugyanaz maradt, viszont a sebességváltó szintén áttervezték. Aggódnunk persze nem kell a sebesség miatt, hiszen a karosszéria csökkentésével az 1500 lóerős motor így jóval nagyobb sebességre képes. Ebből a csodából mindösszesen 60 darab készült összesen, szóval nem okoz majd senkinek meglepetést, ha nagyon hamar gazdásra találnak.
13. Bugatti Veyron Vivere By Mansory – 1. 03 millió forint (3.4 millió dollár)
Bizton állítható, hogy a Bugatti Veyron a Bugatti márka egyik legnépszerűbb darabja. A Veyron a Chiron elődje, és igazi ikonnak számít. A Mansory változat ráadásul még azért is egyedinek mondható a Bugatti istállójában, mert technikailag nem a Bugatti gyártotta, hanem a Vivere By Mansory a Mansory tuningcég. Mindössze kettő darab készült belőle, melyek egyedi külsőt kaptak, ami növeli az egyébként is hatalmas teljesítményt. A végsebessége 400km/h, melyet egy 1200 lóerős motorral ér el.
12. W Motors Lykan Hypersport – 1.03 millió forint (3.4 millió dollár)
A Lykan Hypersport egy dubai cég első autója, 2013-ban dobták piacra. A sportautók szerelmesei nagyon várták, hiszen ez az első olyan szuper sport autó, mely egy Közel-Keleti gyártósorról gördült le. Amikor megjelent, a 3. legdrágább gyártásban lévő autónak számított. A több mind 1 milliárd forintot kóstáló vételárért nemcsak egy 780 lóerős motor, és a vele járó teljesítményt kaphattuk volna meg, hanem olyan extra felszereltséget is, mint a hologramos kijelző vagy a gyémánttal kiégetett LED lámpa. Ebből a kocsiból összesen hét darab készült, nem csoda hát, hogy mind nagyon hamar gazdára talált.
11. Pagani Huayra Roadster BC – 1.06 milliárd forint (3.5 millió dollár)
Bár roadster kivitelről van szó, ez a modell első ránézésre nagyon hasonlít a többi Pagani modellre, de különlegessé teszi az egyedi Mercedes modor, melyet cég csak a Pagani számára gyárt, mivel a saját autóikba már nem tehetik bele. A 6,0 literes biturbó benzines V12-es motor 745 lóerős teljesítményre képes, miközben a súlya alig több mint 1220 kg. Ezt a modellt 2016-ban mutatták be a Geneva Motor Show-on, és csak 40 darab készült belőle.
10. Lamborghini Sián – 1.08 milliárd forint (3.6 millió dollár)
A Lamborghini Sián a cég első hibrid autója, hiszen villanymotorral rendelkezik. Ez a modell 2019 utolsó felében lett bemutatva, és igazán speciális, modern külsővel rendelkezik. Bár a motor csupán 34 lóerős, a benzinmotor viszont a 770 lovas, ennek köszönhetően az autó több, mint 800 lóerős összteljesítményt tud elérni. Persze nehogy azt higgyük, hogy ennek a tervezésnek nem volt célja, ennek köszönhető, hogy a Sián parkoláskor és alacsony sebességnél is kivételesen kezelhető. A Lamborghini már bejelentette, hogy nem több mint 63 darab fog belőle készülni.
9. Bugatti Chiron Super Sport 300+ – 1.19 milliárd forint (3.9 millió dollár)
Ez a modell a Bugatti egyik legnépszerűbb sportautójának városi vezetésre alkalmas változata. A név sokat elárul, hiszen a 300+ azt jelenti, hogy ez az autó az óránként 300 mérföldes sebességet, vagyis a 483 km/órát is elérheti. Ahhoz persze, hogy ekkora sebességgel repeszthessünk, több mint 1 milliárd forintnyi összeget kellene kicsengetnünk. Az autó gyártását a jövő évben kezdik majd meg, de csak 30 darab fog belőle készülni, a biztonság kedvéért pedig a végsebességet is limitálják. Aggódni persze nem kell, így is 445 km/órára lesz képes ez a csodajárgány.
8. Lamborghini Veneno – kb. 1.30 milliárd forint (4.5 millió dollár)
A Lamborghini eddig legdrágább modellje a Veneno. Ebből a luxusautóból mindössze 14 darab gördült le a gyártósorról 2014 és 2015 között, melyeket a Lamborghini Aventador modellje alapjára készítették. Egy Lamborghini múzeum gyűjteményét gazdagítja, a többi a vásárlók gyűjteményét gazdagítja, mert abba biztosak lehetünk, hogy akinek ilyen kocsira telik, nem csak egy luxuscsoda áll a garázsában.
7. Koenigsegg CCXR Trevita – kb. 1.50 milliárd forint (4.8 millió dollár)
A Koenigsegg CCXR Trevita a talán a legexkluzívabb modellje a svéd autógyárnak. Nem véletlen, hogy „pislákoló gyémántnak” nevezik, hiszen a karosszéria gyémánttal borított szénszálas kivitelben készült. Természetesen nem csak a megjelenése miatt kerül közel másfél milliárd forintnyi valutába. A motorháztető alatt egy 1004 lőerős V8-as motor lakik, ami garantálja, hogy a sebességre sem lesz panasz. Ebből a modellből, nem több mint kettő darab készült, ami nem csoda, hiszen a gyémánttal berakott kaszni gyártása nem volt könnyű.
6. Pagani Huayra Imola – kb. 1.70 milliárd forint (5.4 millió dollár)
Nem véletlen, hogy a Pagani az egyik legmeghatározóbb a szupersport autók világában, hiszen csak limitált modellek gördülnek le a gyártósoraikról. Az Imola az egyik legfrissebb tervezés, ráadásul ez a Pagani leggyorsabb autója is, mivel 827 lóerős, V12-es AMG motor hajtja. Extra pénzért persze kérhetünk hozzá különleges fényezést, de még speciális acél karosszériát is.
5. Bugatti Divo – 1.76 milliárd forint (5.8 millió dollár)
A Divo szintén hasonlít a Bugatti Chiron modelljére, mind külsőleg, mind belsőleg. A motor ugyanaz az 1500 lőerős bestia, de a kipufogórendszert továbbfejlesztették, emellett az aerodinamika finomításával is sokat foglalkoztak. Bár a Divo a Bugatti legújabb jelentés, a gyártásra kerülő 40 példány már gazdára talált.
4. Mercedes-Maybach Exelero – 2.58 milliárd forint (8 millió dollár)
Ez a modell azért kerül ilyen sokba, mert lényegében csak egyetlen példány létezik belőle. Prototípusként készült még 2005-ben. Egy kétajtós, 6 méteres luxusautóról van szó, mely közel 2,5 tonnát nyom és egy V12-es, 700 lóerős motor hajtja, amivel el tudja érni a 350 km/h végsebességet is. Az évek alatt többször gazdát cserélt, emellett számos televíziós műsorban és videóklipben is megcsodálhattuk.
3. Bugatti Centodieci – 2,72 milliárd forint (9 millió dollár)
A Bugatti autói nem véletlenül került be az első háromba a legdrágább autók listáján, hiszen a cég sosem gyártott olcsó autókat. A Centodieci pedig még a Bugattihoz képest is különleges jármű. Ezt a modellt a Bugatti 110 éves évfordulójára készítették, és mindössze 10 darab gurult le a gyártósorról.
2. Bugatti La Voiture Noire – 3,8 milliárd forint (12,5 millió dollár)
A La Voiture Noire legexkluzívabb és legdrágább jármű, ami a Bugatti márka neve alatt készült. Ez a modell a Divo és a Type 57 SC Atlantic autók ötvözéséből jött létre, és ha minden extrával felszerelve szeretnénk kérni, akkor közel 18 millió dollárt kellene kifizetnünk.
1. Rolls-Royce Sweptail – 3,9 milliárd forint (12,8 millió dollár)
Talán senkinek sem okoz meglepetést, hogy a világ legdrágább autója a Rolls-Royce márka égisze alatt született meg. Ezt a modellt négy éven át készítették, és 2017-ben a világ legdrágább autójának nyilvánították.
Ahogy láthattuk, a luxusautók és hipersport autók világában az árak nem csak sok lóerőt, de minőséget is jelentenek, hiszen a világ legnevesebb autómárkái nevét viselik. Ha ilyen autóra vágyunk, érdemes megcélozni a lottózókat, mert ilyen kocsikat még világszinten is nagyon kevesen engedhetnek meg maguknak.