A SUV egy hatalmas státusszimbólum ma már az autót vásárolók körében. Az eredetileg sportcéllal létrejött utcai terepjárók hihetetlen népszerűségnek örvendenek. Még 1990-ben indult hódító körútjára a terepjárók és az utcai autók minden előnyét magába olvasztó SUV és soha nem tapasztalt érdeklődés középpontjába került.
Mely márkák gyártanak SUV-ot?
Minden magára valamit is adó autógyár egy-egy saját fajtát létrehozott legalább, hogy kínálatával az igényeket kielégítse. A BMW, Porche, Chevrolet, Kia, Jeep, Land Rover, Ford, Nissan, Mercedes, Audi, Alfa Romeo, Honda, Toyota, Opel, Volkswagen is mind beállt a sorba, de további autómárkát is fel lehetne sorolni. Mivel népszerűsége még mindig emelkedik, így a luxusautógyárak is felfigyeltek erre a piaci résre, maguk is kihozták a saját városi terepjárójukat.
Az árak ennek megfelelően elég nagy szórásban vannak. Van teljesen alsó kategóriás, mondhatni fapados változat és igazán nagy luxussal felszerelt, luxusautó is, jóval magasabb árkategóriába besorolva.
Kétkerék-meghajtású, négykerék-meghajtású változatok, illetve benzines, gázolajjal működő, de bioüzemanyaggal vagy hibridként is használható fajták is akadnak, amik vagy drágítják, vagy éppen az olcsóbb ár felé terelik az autók árát.
SUV árak – luxus kategória
Nagyon vegyes árképzést tapasztaltunk a piacon. Egészen kiugró, meglepően magas árat is találtunk a maga egymillió dollárjával, azaz 293 millióval, forintra átszámolva. A Karlmann King SUV-ot, melyet Sötét Lovag-trilógia Batmobile-ja inspirált. Persze nem ez a normál tendencia, ez tényleg egy igen luxus kategória.
Viszont ezeken a magas árakon kívül kényelmesen belefér a felsőkategóriába az Audi SQ8 TDI quattro tiptronic 47 milliójával, a BMW X5 is a 22 milliós árával vagy a Lexus RX 450 25 millióval, esetleg a Maserati Levante 27 milliós árával. Ezek azért a fentebbinél jóval megfizethetőbbek, ám mégis minden az utasok kényelméért van. Gyönyörű autók, megbízhatók és rendelkeznek minden luxussal, ami csak kellhet egy vezetés alkalmával.
SUV árak a megfizethetőbb kategóriákban
Ha ezt kicsit borsosnak tartanánk, akkor egy alap SUV már megvásárolható 16 millióért is, mint mondjuk a Toyota Land Cruiser pont ennyiért,16 millióért vagy a kényelmes és sokoldalú Volvo XC90 15 milliós árával. A Mercedes-Benz sem marad el sokkal mögötte a 12 milliós GLB SUV modelljével. Ezek még mindig nem az átlagos, alsókategóriás árak, inkább a középmezőny.
És van az alsó kategória, mint mondjuk a Dacia Duster, ami egy méretes, ugyanakkor praktikus terepjáró tágas családi változatban és 3 és fél milláért már a miénk lehet. De ide sorolható a Kia Stonic is, ami majd 4 millióért új tulajdonosához kerülhet vagy a Seat Arona 5 millióért, a Citroën C3 Aircross SUV 5 és fél millióval és a Nissan Qashqai is, ami egy kicsivel drágább, mint 6 millió, esetleg még a Renault Kadjar 7 millióval. Ezek a SUV-k inkább a családi kategóriába sorolhatók és kényelmesen kifizethetők a SUV-k között.
Ami a jó a SUV vásárlásban, hogyha megvesszük bármelyik fent nevezett SUV-ot, az értékét jól tartja, nem veszítünk rajta sokat a szalonból kiállás után sem. És a pénzünkért mégis erős, megbízható, terepet is bíró, ám a városi járgányok minden kényelmével felszerelt autót kapunk egyszerre.
A SUV árak elég nagy szórásban vannak, de ez a jó, hiszen így bárki megengedhet magának egy ilyen nagy autót is. Talán ezért, talán a jelentőségteljes megjelenés miatt vagy épp az ár-érték arány miatt, de bizony az autóeladások majd 50%-át teszik ki a SUV-ok. Végérvényesen meghódította a már nem csak terepre való autó a közönség szívét minden előnyével, hátrányával és változó áraival.