A Fundamenta e-banking használata egyszerűen

Szerző: Pénzkalauz

Cikk megosztása

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin
Share on email

A Fundamenta-lakáskassza Zrt. 1997 óta működik, és specializáltan a lakás-takarékpénztári és hitelnyújtási tevékenységekre biztosít széles körű szolgáltatást – és az ügyintézést még könnyebbé tették a Fundamenta e-banking segítségével. Mindenkinek él az emlékében a vörös róka és a tégla emblémák, és ha bárhol találkozik velük Magyarországon, akkor azonnal tudja, hogy melyik cégről van szó. Több bankkal, pénzintézettel és biztosítótársasággal dolgozik együtt, sok magánszemélyt és nem természetes személyt kiszolgálva. Cikkünkben bemutatjuk az e-banking szolgáltatást, és megválaszoljuk a leggyakoribb kérdéseket.

Gondolkodom, hogy lakás-takarékpénztárat nyissak, vagy lakáshitelt vegyek fel – milyen lehetőségeim vannak?

A Fundamenta e-banking felületén egy Lakástakarék kalkulátor segítségével ellenőrizhetjük, hogy egy adott havi megtakarítással vagy felvehető összeg alapján, egy időszakra vonatkozóan mekkora összeget takaríthatunk meg. Hitelfelvétel esetén a legalacsonyabb futamidő az 5 év, a legmagasabb pedig a 13 év 5 hónap, míg megtakarítás esetén a minimális megtakarítási időszak összesen 6 év 10 hónap, a legmagasabb pedig 16 év és 9 hónap.

Érdemes felmérni, hogy vannak-e ránk vonatkozó akciók a számlanyitás során.

Hogyan tudok regisztrálni és belépni a Fundamenta e-banking felületére?

A Fundamenta elektronikus felületei elérhetőek az asztali és mobilos böngészőkből. Létezik egy FundApp nevű applikáció is, amely az okos készülékekre tölthető le Android és iOS áruházakból, ám fontos tudni, hogy ez nem az ügyfeleknek, hanem a munkatársaknak szánt alkalmazás, ezért előbbiek nem tudnak belépni az app felületére. Emiatt ügyfélként mindenképpen asztali vagy mobilos böngészőből próbálkozzunk, amely a WebBankár nevet viseli!

Amennyiben még a regisztráció előtt vagyunk, látogassunk el a hivatalos weboldalra (https://ebank.fundamenta.hu/informacio/tsz). A regisztrációhoz a telefonszámunkra és a 8 jegyből álló ügyfélszámunkra van szükség – ezt a számlakivonaton tudjuk ellenőrizni, de ha nem vagyunk abban biztosak, hogy ezt hol találjuk vagy pontosan mi lehet, akkor a regisztrációs oldalon válasszuk a “Nem ismerem az ügyfélszámomat” opciót. Ezt később megkapjuk a megadott email címünkre egy nyilvános adatbázisból. Ha mindezek ellenére elakadtunk, akkor munkanapokon 8:00-18:00, szerdán este 8-ig kereshetjük az ügyfélszolgálatot (+36 1 411 8181).

A sikeres regisztráció esetén visszaigazoló SMS-t fogunk kapni, amelyben egy 5 percig érvényes megerősítő kódot találunk, ezt kell megadni az Aktiválás hitelesítéséhez. Ezután egy ideiglenes jelszó fog érkezni SMS-ben, valamint az oldal navigációja átirányít minket a belépő felületre.

A jelszót egyébként meg kell változtatni az aktuális biztonsági beállítások alapján – erről a rendszer mindig értesíteni fog minket, egy adott idő letelte után. Korábban megadott jelszót egy az egyben nem lehet újra megadni, hanem egy megváltoztatottat kell hozzárendelni a fiókunkhoz.

A belépés elvégzéséhez az ügyfélszám és az ideiglenes jelszó használata szükséges. Az első bejelentkezés után meg kell változtatni a jelszót – ehhez a folyamathoz ismét egy megerősítő kód fog érkezni SMS-ben. Ezután a lépés után már szabadon használható a Fundamenta WebBank.

Letöltöttem a FundApp alkalmazást, de nem tudok belépni, mi miatt lehetséges ez?

A Fundamenta e-banking applikáció elsősorban a munkatársaknak készült, nem pedig az ügyfeleknek. Ezért, ha nem vagyunk a Fundamenta munkatársai, csak ügyfelei, akkor a böngészőkből elérhető weboldalt tudjuk használni.

Rosszul adtam meg az ügyfélszámomat és/vagy a jelszavamat – mi fog történni?

Összesen öt lehetőségünk van próbálkozni a belépéssel, így ha egyszer elrontottuk az ügyfélszámot, vagy a jelszót helytelenül adtuk meg, még nincsen ok az aggodalomra. Ha ötödjére is hibázunk, akkor a rendszer felfüggeszti a fiókot a következő 5 percre. Az 5 perc letelte után lehetséges újra próbálkozni a belépéssel.

Ugyanakkor, ha legalább háromszor kerül felfüggesztésre ugyanaz a fiók egymás után, akkor véglegesen zárolják azt. Fontos, hogy adatainkat ezért mindig pontosan adjuk meg, és olyan jelszót adjunk meg a regisztráció során hiba nélkül, amely nekünk könnyen megjegyezhető, ám biztonságot nyújt. Amennyiben egy fiókot véglegesen tiltanak, akkor fel kell venni a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal.

Zárolták a fiókomat – mit tegyek?

Ez akkor következhet be, ha a fiók legalább háromszor felfüggesztése kerül egymás után. Az ismételt aktiválás elvégzéséhez a telefonos ügyfélszolgálatot kell felhívni munkanapokon 8:00-18:00 óra között, szerdán pedig este 8-ig hívhatóak (+36 1 411 8181).

A Fundamenta e-banking kérdésekkel kapcsolatban csak telefonálni tudok?

Az ügyfélszolgálat elsődlegesen telefonon érhető el munkanapokon 8:00-18:00 óra között a +36 1 411 8181 telefonszámon. Amennyiben mindenképpen üzenetet szeretnénk küldeni, úgy a WebBankár felületen keressük ki a fejlécből a boríték alakú ikont, vagy válasszuk ki az “Üzenetek” opciót. Itt minden kijövő és bejövő üzenet megtekinthető, és természetesen az “Új üzenet” funkció is megtalálható. A Küldés gombra kattintás előtt mindenképpen adjuk meg az üzenet tárgyát és a szerződésszámunkat, valamint az üzenet mezőt kell kitölteni, és természetesen van lehetőség fájt is csatolni jpg, jpeg, es3 és pdf formátumokban.

Elkészült a fiók és beléptem – hogyan tudom befizetni a törlesztési díjat?

Keressük ki a fejlécben az “Egyszerűsített számlatörténet” opción belül a Befizetés gombot, és kattintsunk rá. Töltsük ki az “Összeg” mezőt az utasításoknak megfelelően, és ezután indíthatjuk a befizetést. A sikeres befizetésről emailben fogunk értesítést kapni. A befizetést online csoportos átutalással vagy online bankkártyával lehet kezdeményezni, vagy postai úton, csekkes befizetést is választhatunk, ami különdíjas.

Nyomon lehet követni a Fundamenta e-banking számlám fizetési történetét?

Természetesen igen, az “Egyszerűsített számlatörténet” opcióra kattintva bármikor ellenőrizhető és nyomon követhető a számlához rendelt ki- és befizetés.

Amennyiben a bankunk visszaigazolta a sikeres utalást, de a Fundamenta rendszerében nem lett még lekönyvelve tételként az elutalt összeg, azt a “Beérkezett, de nem lekönyvelt tételek” között találjuk majd meg. Ez az Azonnali Fizetési Rendszer miatt van, mivel a 10 millió forintnál alacsonyabb befizetéseket pár másodpercen belül képes befogadni a rendszer, de a teljes könyvelői jóváírás legkésőbb csak az átutalást követő munkanapon ejtik meg.

Már van ügyfélfiókom és számlám – hogyan vonatkozik rám a 2021. évi fizetési moratórium?

A Fundamenta e-banking felületén nem kell igazolni a jogosultságot ahhoz, hogy valaki igénybe vegye a moratóriumot. A kormányrendelet 637/2020. (XII.22). alapján minden, 2020. március 18-a előtt folyósított hitellel rendelkező adósra kiterjesztette a moratórium igénybevételi lehetőségét egészen 2021. szeptember 30. napjáig. Ez azt jelenti, hogy október elsejéig nincsen teendőnk ezzel, amennyiben 2020. március 18. előtt már volt folyósított hitelünk. Amennyiben mégis szeretnénk minél hamarabb elkezdeni vagy folytatni a törlesztést, úgy arra is van lehetőség: a csoportos beszedési naptárat kell ellenőrizni ezen a linken, és ahhoz igazítva indítani a befizetést.

Fontos megjegyezni, hogy ha nem szeretnénk még elindítani szeptember végéig a törlesztést, akkor a havi törlesztőrészletek mértéke jelentősen megnőhet!

Hogyan vehetem fel a kapcsolatot a Fundamenta ügyfélszolgálat munkatársaival?

A kezdőlapon több opció közül választhatunk: felhívhatjuk a munkanapokon 8:00-18:00, szerdán 8:00-20:00 óra közt elérhető ügyfélszolgálati dolgozókat a +36 1 411 8181-es telefonszámon, vagy a weblapon a jobb alsó sarokban felbukkanó Chat buborékra kattinthatunk. Utóbbi esettel élve adjuk meg a nevünket, és egy munkatárs felveszi a kapcsolatot velünk. Emellett írhatunk is a kezdőoldalon megtalálható “Írjon nekünk!” opció segítségével, ahol egy űrlap kitöltésével online léphetünk kapcsolatba az ügyfélszolgálattal.

Amennyiben ezek a megoldások kívül esnek a komfortzónánkon, esetleg hibrid segítséget keresünk, akkor mindig választhatjuk a személyi bankár lehetőséget, vagy a személyes ügyintézést. Előbbit a kezdő honlapon lehet kérni, utóbbihoz a budapesti XII. kerületi irodába érdemes ellátogatni (Alkotás utca 55-61.) – ez hétfőtől szerdáig 8:00-16:30 óra közt, csütörtökön csak 16:00 óráig van nyitva.

A Fundamenta-lakáskassza Zrt. a magyarországi top három intézet közé tartozik, és köztük egyben a legrégebb óta képviseli magát a hazai piacon. A Fundamenta e-banking létrehozásával nemcsak a különböző ügyintézéseket teszik lehetővé az online felületen keresztül, de ezzel kényelmessé és gyorssá teszik a folyamatokat.

Ajánlom másnak is:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin
Share on email

Hasonló cikkek

A legdrágább cipők, melyeket bárki szívesen viselne
Az e szja bevallás ügyfélkapus azonosítóval nagyon gyorsan benyújtható
IBAN szám – a nemzetközileg elismert szabványosított módszer
A viber moneyto pénzküldés a legtöbb magyarországi banki ügyfél számára elérhető

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Legnépszerűbb cikkek

A legdrágább cipők, melyeket bárki szívesen viselne
A cipők alapvetően a láb védelmére és kényelmére szolgálnak, viszont manapság már mindenkit foglalkoztat az a tény, hogy vajon melyek lehetnek a legdrágább cipők. Ezek...
Az e szja bevallás ügyfélkapus azonosítóval nagyon gyorsan benyújtható
Akik rendelkeznek ügyfélkapuval, e-személyi igazolvánnyal vagy rendelkeznek telefonos azonosítóval az e szja bevallást nagyon gyorsan beküldhetik. A KAÜ-n, Központi Azonosítási Ügynökön keresztül az adóbevallás tervezete...
IBAN szám – a nemzetközileg elismert szabványosított módszer
A bankszámlák azonosítására két nemzetközileg elismert szabványosított módszer létezik, ebből az egyik az IBAN szám. A számot akkor használjuk, ha egyik országból a másikba szeretnénk...

Pénzkalauz kalkulátorok

Minden ami a pénzzel tudni érdemes. Ebben a pénzzel kapcsolatos cikkekben pénzügyi alkalmazások, szolgáltatásokat ismertetünk.

Árak, mindennek ára van, legyen az egy Streaming előfizetés vagy egy laptop. Ezen szolgáltatások vagy termékekről írtunk pár hasznos jótanácsot.

A spóroláshoz az akciós újságokon túl más módszerek használatát is jó észben tartani és használni. pl.: hogyan lehet spórolni a víz fogyasztáson vagy bevásárlási szokásainkon.

A hitelek nem ördögtől valók de fontos, hogy mindig addig nyújtózkodjunk amíg a takarónk ér. Hitel termékek ismertetése és véleményezéseiről olvashat.

Általános pénzügyi hírek, legyen szó lottónyereményekről vagy milyen számlázó rendszerek közül választhatunk, mint vállalkozó.