Újra exporttervet készíthetnek a hazai e-kereskedők

Szerző: Pénzkalauz

Cikk megosztása

A hazai e-kereskedelem dinamikus növekedést mutatott fel az utóbbi években. A piac szereplői jelentős bevételekre és stabil növekedésre tehettek szert, ugyanakkor azzal kellett szembesülniük, hogy a konkurensek szolgáltatásfejlesztése egyre nagyobb piaci versengést szült. A magyar online piacot egyre inkább kiélezett konkurenciaharc jellemzi.

A legtöbb piaci szakértő és kereskedő egyetért abban, hogy megfelelő exportterv, tudatos marketing és versenyképes logisztikai szolgáltatások birtokában a külpiacok alkalmasak a hazai piactól való függés csökkentésére. Ugyanakkor a külföldi terjeszkedés számos buktatót tartalmaz, amikkel tisztában kell lenni.

Az első és legfontosabb lépés annak eldöntése, melyik piacon szeretnénk megjelenni. A megkérdezett szakértő óvva int attól, hogy megfelelő infrastruktúra nélkül világhódító terveket szövögessünk. Mindenekelőtt a tudatosság fontosságának felismerésére van szükség.

Elsőként fel kell mérnünk, hogy a kiszemelt piacokon milyen érdeklődés mutatkozik a termékeink iránt. Szerencsére ma már számos eszköz áll rendelkezésünkre, ezek között találunk ingyenesen használható megoldásokat is. Noha varázsütésre egyik eszköz sem ad egzakt választ, a rendelkezésre álló információk hatalmas segítséget jelentenek a végső döntés meghozatalában. Ugyanakkor azt is meg kell vizsgálnunk, hogy a belépést milyen tényezők gátolják vagy nehezítik. Elősorban a jogi és bürokratikus nehézségeket kell számba vennünk, különös tekintettel a vám- és adószabályokra.

Ezt követően ki kell dolgozni a piacra lépés stratégiai tervét. A megkérdezett szakértő ez az a feladat, amit a legtöbb e-kereskedő félvállról vesz, pontosabban fogalmazva „csendes indulást” választanak, és már éles működés közben hoznak meg olyan stratégiai döntéseket, amelyek esetleg felkészülést igényeltek volna.

Végezetül fel kell építeni az alkalmazni kívánt reklámeszközök stratégiáját. Pontosan tudnunk kell, milyen lehetőségek állnak rendelkezésünkre, illetve azokat milyen megtérüléssel használhatjuk. A hazai versenyben megszerzett tapasztalatok rendkívül értékesnek bizonyulhatnak, hiszen számos külpiac összetétele a magyarországihoz hasonló – legalábbis abban az esetben, ha a közép-kelet-európai régió országairól beszélünk.

Gyakran fogalmazódik meg az a kérdés, hogy a kontinens keleti vagy inkább a nyugati fele tartogat jobb lehetőséget az új belépők számára. Noha mindkét célpiaccal kapcsolatban említhetők előnyök és hátrányok is, a szakértők többsége a hazai pályának számító kelet-közép-európai piacot tartja szerencsésebb választásnak. A nagy népességszámmal rendelkező nyugat-európai országok esetében a piacszerzés rendkívül drága, hasonló mondható el a fejlett e-kereskedelemmel rendelkező Benelux-államokról is. Ráadásul ezeken a piacokon a globális szereplők rendkívül meghatározók. A sokszínű keleti régióban ez egyáltalán nem jellemző, kivételt csupán az Amazon lengyelországi jelenléte képez.

Sajnos túlzás lenne azt állítani, hogy a hazai alapítású webáruházak sikert sikerre halmoznak a külpiacokon. Pozitív példaként említhető az Extreme Digital, amely számos országban működtet idegen nyelven elérhető webáruházat, többek között a kontinens legerősebb piacai között számontartott Németországban is. Sokan úgy vélik, hogy a koronavírus-járvány utáni időszakban a határokon átívelő kiskereskedelem újabb lendületet kaphat.

Ajánlom másnak is:

Hasonló cikkek

Fogadj okosan, ezért is jó egy tippmix kalkulátor!
10 dolog, amit biztosan nem tudtál a sportfogadásokról
Cofidis hitel az eMagon? Mutatjuk a részleteket!
Mennyi áramot fogyasztanak a következő háztartási berendezések?

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Legnépszerűbb cikkek

Fogadj okosan, ezért is jó egy tippmix kalkulátor!
Ha már meguntuk, hogy tét nélkül nézzük a kedvenc csapataink mérkőzését, ideje komolyabbra vennünk a szenvedélyt és akár fogadhatunk is a kedvenceinkre. A lehetséges nyereményünket...
10 dolog, amit biztosan nem tudtál a sportfogadásokról
Fogadni, tétet tenni egészen apró dolgoktól kezdve az egészen nagyig vagyunk képesek. Míg Amerikában szinte mindenre lehet fogadni, addig hazánkban leginkább a sportfogadás lett divattá....
Cofidis hitel az eMagon? Mutatjuk a részleteket!
Tudtad, hogy az eMagon elérhető elképesztő mennyiségű termék közül a kiszemeltet akár Cofidis hitel segítségével is finanszírozhatod? Az elektronikai eszközök, nagyobb összeget képviselő termékek ellenértékét...

Pénzkalauz kalkulátorok

Minden ami a pénzzel tudni érdemes. Ebben a pénzzel kapcsolatos cikkekben pénzügyi alkalmazások, szolgáltatásokat ismertetünk.

Árak, mindennek ára van, legyen az egy Streaming előfizetés vagy egy laptop. Ezen szolgáltatások vagy termékekről írtunk pár hasznos jótanácsot.

A spóroláshoz az akciós újságokon túl más módszerek használatát is jó észben tartani és használni. pl.: hogyan lehet spórolni a víz fogyasztáson vagy bevásárlási szokásainkon.

A hitelek nem ördögtől valók de fontos, hogy mindig addig nyújtózkodjunk amíg a takarónk ér. Hitel termékek ismertetése és véleményezéseiről olvashat.

Általános pénzügyi hírek, legyen szó lottónyereményekről vagy milyen számlázó rendszerek közül választhatunk, mint vállalkozó.