Újra exporttervet készíthetnek a hazai e-kereskedők

Szerző: Pénzkalauz

Cikk megosztása

A hazai e-kereskedelem dinamikus növekedést mutatott fel az utóbbi években. A piac szereplői jelentős bevételekre és stabil növekedésre tehettek szert, ugyanakkor azzal kellett szembesülniük, hogy a konkurensek szolgáltatásfejlesztése egyre nagyobb piaci versengést szült. A magyar online piacot egyre inkább kiélezett konkurenciaharc jellemzi.

A legtöbb piaci szakértő és kereskedő egyetért abban, hogy megfelelő exportterv, tudatos marketing és versenyképes logisztikai szolgáltatások birtokában a külpiacok alkalmasak a hazai piactól való függés csökkentésére. Ugyanakkor a külföldi terjeszkedés számos buktatót tartalmaz, amikkel tisztában kell lenni.

Az első és legfontosabb lépés annak eldöntése, melyik piacon szeretnénk megjelenni. A megkérdezett szakértő óvva int attól, hogy megfelelő infrastruktúra nélkül világhódító terveket szövögessünk. Mindenekelőtt a tudatosság fontosságának felismerésére van szükség.

Elsőként fel kell mérnünk, hogy a kiszemelt piacokon milyen érdeklődés mutatkozik a termékeink iránt. Szerencsére ma már számos eszköz áll rendelkezésünkre, ezek között találunk ingyenesen használható megoldásokat is. Noha varázsütésre egyik eszköz sem ad egzakt választ, a rendelkezésre álló információk hatalmas segítséget jelentenek a végső döntés meghozatalában. Ugyanakkor azt is meg kell vizsgálnunk, hogy a belépést milyen tényezők gátolják vagy nehezítik. Elősorban a jogi és bürokratikus nehézségeket kell számba vennünk, különös tekintettel a vám- és adószabályokra.

Ezt követően ki kell dolgozni a piacra lépés stratégiai tervét. A megkérdezett szakértő ez az a feladat, amit a legtöbb e-kereskedő félvállról vesz, pontosabban fogalmazva „csendes indulást” választanak, és már éles működés közben hoznak meg olyan stratégiai döntéseket, amelyek esetleg felkészülést igényeltek volna.

Végezetül fel kell építeni az alkalmazni kívánt reklámeszközök stratégiáját. Pontosan tudnunk kell, milyen lehetőségek állnak rendelkezésünkre, illetve azokat milyen megtérüléssel használhatjuk. A hazai versenyben megszerzett tapasztalatok rendkívül értékesnek bizonyulhatnak, hiszen számos külpiac összetétele a magyarországihoz hasonló – legalábbis abban az esetben, ha a közép-kelet-európai régió országairól beszélünk.

Gyakran fogalmazódik meg az a kérdés, hogy a kontinens keleti vagy inkább a nyugati fele tartogat jobb lehetőséget az új belépők számára. Noha mindkét célpiaccal kapcsolatban említhetők előnyök és hátrányok is, a szakértők többsége a hazai pályának számító kelet-közép-európai piacot tartja szerencsésebb választásnak. A nagy népességszámmal rendelkező nyugat-európai országok esetében a piacszerzés rendkívül drága, hasonló mondható el a fejlett e-kereskedelemmel rendelkező Benelux-államokról is. Ráadásul ezeken a piacokon a globális szereplők rendkívül meghatározók. A sokszínű keleti régióban ez egyáltalán nem jellemző, kivételt csupán az Amazon lengyelországi jelenléte képez.

Sajnos túlzás lenne azt állítani, hogy a hazai alapítású webáruházak sikert sikerre halmoznak a külpiacokon. Pozitív példaként említhető az Extreme Digital, amely számos országban működtet idegen nyelven elérhető webáruházat, többek között a kontinens legerősebb piacai között számontartott Németországban is. Sokan úgy vélik, hogy a koronavírus-járvány utáni időszakban a határokon átívelő kiskereskedelem újabb lendületet kaphat.

Ajánlom másnak is:

Hasonló cikkek

Az E-matrica lekérdezéssel sok esetben elkerülhetők a bírságok
Minden, amit a DIGIonline fizetési elehetőségekről tudni érdemes
EON online fizetés – minden, amit a használatáról tudni érdemes
Mi az az NFC fizetés? Fizetés telefonnal, de hogyan is működik ez a gyakorlatban?

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Legnépszerűbb cikkek

Az E-matrica lekérdezéssel sok esetben elkerülhetők a bírságok
Az E-matrica lekérdezés könnyedén megvalósítható, így elkerülhetők a súlyos bírságok, amelyek bizonyára mindenki pénztárcáját megterhelik. Matrica vásárlás után érdemes azonnal leellenőrizni, hogy tényleg sikeres volt-e...
Minden, amit a DIGIonline fizetési elehetőségekről tudni érdemes
A DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft. szolgáltatásai manapság egyre népszerűbben, és mivel egyre többen választják őket, az elmúlt ékvekben sok időt és pénzt fordítottak arra,...
EON online fizetés – minden, amit a használatáról tudni érdemes
Az EON online fizetés lehetővé teszi az EON ügyfelei számára, hogy könnyen és gyorsan rendezzék a számlájukat. Ma már egyáltalán nem ritka, ha egy szolgáltató...

Pénzkalauz kalkulátorok

Minden ami a pénzzel tudni érdemes. Ebben a pénzzel kapcsolatos cikkekben pénzügyi alkalmazások, szolgáltatásokat ismertetünk.

Árak, mindennek ára van, legyen az egy Streaming előfizetés vagy egy laptop. Ezen szolgáltatások vagy termékekről írtunk pár hasznos jótanácsot.

A spóroláshoz az akciós újságokon túl más módszerek használatát is jó észben tartani és használni. pl.: hogyan lehet spórolni a víz fogyasztáson vagy bevásárlási szokásainkon.

A hitelek nem ördögtől valók de fontos, hogy mindig addig nyújtózkodjunk amíg a takarónk ér. Hitel termékek ismertetése és véleményezéseiről olvashat.

Általános pénzügyi hírek, legyen szó lottónyereményekről vagy milyen számlázó rendszerek közül választhatunk, mint vállalkozó.