Az Allianz Ügyfélportál az Allianz Biztosító ügyfeleinek nyújt segítséget abban, hogy a lehető leggyorsabban és legegyszerűbben intézhessék az ügyeiket. Manapság ugyanis már nemcsak a bankok nyújtanak online felületet az ügyintézéshez, hanem a biztosítók is, hogy megkönnyítsék az ügyfelek dolgát. Régen az ügyintézés lényegesen nehézkesebb volt, hiszen, amíg a legnagyobb bankok sok városban nyitottak fiókot, addig a biztosítók ezt jóval kevesebb helyen tették meg. Leginkábba telefonos ügyintézés maradt, ami lássuk be, közel sem olyan hatékony, mint napjainkban az online lehetőségek.
A biztosítók ügyfélportáljai nem egyformák, az azonban elmondható, hogy egyre több ügy intézhető már rajtuk keresztül. Az Allianz Ügyfélportál sem kivétel, ezen keresztül is jóval több mindent el lehet már intézni, mint a biztosításaink meglétének vagy fizetési állapotának az ellenőrzését. Folyamatosan fejlesztik a rendszert, hogy papír nélkül, környezetbarát módon lehessen elintézni a biztosítással kapcsolatos ügyeket. De lássuk, mit is kell tudunk az Allianz ügyfélportálról, és persze annak használatáról.
Kik regisztrálhatnak fel az Allianz Ügyfélportálra?
Erre a kérdésre az lenne az egyszerű válasz, hogy minden Allianz ügyfél, de menjünk bele a kérdésbe egy kicsit részletesebben. Az Allianz Ügyfélportálra lakossági ügyfélként a következő szeződéssekkel lehet regisztrálni:
- Allianz Otthonbiztosítás (ALA)
- Allianz Online Otthonbiztosítás
- Allianz Otthonbiztosítás Plusz
- Allianz Otthonom lakásbiztosítás
- Allianz Összhang Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás
- Allianz Casco
- Kötelező gépjármű felelősségbiztosítás
- Allianz Autóm
- HozamMax (HMA)
- Allianz Életprogramok
Tehát ezek közül kell rendelkezünk egy vagy több biztosítással, hogy az élhessünk az Ügyfélportál nyújtotta lehetőségekkel. De nem csak lakossági ügyfelek számára érhető el az Allianz Ügyfélportál, hanem üzleti ügyfelek számára is. Két külön felület áll rendelkezésre, egy a lakossági ügyfelek, egy pedig az üzleti ügyfelek részére.
Ebből talán már kitalálható, hogy az Allianz nemcsak magánszemélyek számára nyújt biztosítási lehetőségeket, hanem cégek, vállalkozók és vállalkozások számára is. A Allianz Cégmester Vállalkozásbiztosítás és a Flotta Kötelező biztosítás üzleti termékek, melyek megléte szintén jogosít minket az ügyfélportál használatára.
Hogyan működik a regisztráció?
Ha tehát van Allianz biztosításunk, bármelyik a fent felsoroltak közül, akkor már jogosultak is vagyunk arra, hogy használjuk az Allianz Ügyfélportálját, ám ez nem jár automatikusan, regisztrációra van szükség. A regisztráció meglehetősen egyszerű mind a lakossági, mind az üzleti ügyfelek számára. A folyamat a következő:
- keressük fel az allianz.hu weboldalt
- kattintsunk az Ügyfélportál bejelentkezés gombra
- kattintsunk a regisztráció gombra, melyet a Bejelentkezi adatok alatt találunk meg
- adjuk meg a szükséges adatokat
A regisztrációhoz szükséges a Név/Cégnév megadása, a születési idő, cég esetén a cég adószáma, ezen túl pedig egy mobiltelefon szám és egy e-mail cím. Az adatok megadását követően kész is a regisztráció.
Ha online kötünk szerződést, akkor a szerződéskötéskor automatikusan elindíthatjuk a regisztrációt, de megtehetjük akkor is, ha már van szerződésünk egy ideje. Emellett arra is van lehetőség, hogy az összes Allianz biztosításunkat összekössük, és az ügyfélportálon keresztül mindet nyomon követhessük, illetve intézkedhessünk velük kapcsolatban, már ha erre szükség van.
Ha pedig valamilyen problémába ütközünk a regisztrációkor (nem kapunk megerősítő kódot vagy a regisztrációhoz szükséges kódot SMS-ben vagy e-mailen, elfelejtettük a felhasználónevünket stb.), hívhatjuk az Allianz telefonos ügyfélszolgálatát, akik segítenek nekünk megoldani a felmerülő problémát.
Milyen ügyeket intézhetünk az Ügyfélportálon keresztül?
Most, hogy már tudjuk, hogy milyen szerződésekkel és hogyan regisztrálhatunk, rátérhetünk arra is, hogy miért is éri ez meg nekünk. Nos, természetesen azért, mert az online felületen gyorsan, egyszerűen, és papírmentesen intézhetjük el a biztosítást érintő ügyeket. De mik is ezek pontosan?
- szerződések kezelése: a kezdőlapon az összes regisztrált szerződésünk megjelenik. A szerződéseink nem jelennek meg automatikusan az Ügyfélportálunkon, igényelni kell, de ez is viszonylag egyszerű. Azok a szerződések, melyek felkerülnek az ügyfélportálra könnyen nyomon követhetőek. Láthatjuk a szerződésszámot, a kockázatviselés kezdetét, a befizetett díjakra vonatkozó adatokat, de az adott szerződéshez tartozó kötvényt is innen tölthetjük le, bármikor, amikor szükség van rá.
- adatmódosítás: amennyiben változás történik a személyes adatokban, új személyigazolványt kapunk, megváltozik a telefonszámunk, a címünk, stb., a Profilom fül alatt bármikor kérhetjük az adataink módosítását.
- kárbejelentés, kárrendezés: bár akkor járunk a legjobban, ha a biztosítás használatára nincs szükség, tehát nem ér minket kár, de ha ez mégis megtörténik, akkor az ügyfélportálon keresztül azonnal intézkedhetünk. Sorban állás nélkül bejelenthetjük a kárigényünket, nyomon követhetjük, hogy áll az ügyintézés, de még a szükséges dokumentumok beküldésére is van lehetőségünk az online rendszeren keresztül. Ezt a Kárügyeim menüben tehetjük meg, ahol a folyamatban lévő és a már lezárt ügyeket is láthatjuk.
- online díjfizetés: nemcsak a szerződések nyomon követésére van lehetőség, hanem a biztosítás díjának nyomon követésére és kifizetésére is. Láthatjuk, a biztosítási díj összegét, hogy milyen határidővel kell fizetnünk, de az is feltüntetésre kerül, ha lejár a határidő. Ha rendeztük a díjat, akkor Díjrendezett státuszt kap a szerződés, így nem aggódunk azon, hogy vajon rendeztük-e már az díjat van sem. Arra azonban mindenképp figyelnünk kell, hogy csak a regisztrált szerződéseinket tudjuk az Ügyfélportálon keresztül rendezni, bankkártyás fizetéssel.
Ezek a funkciók a lakossági ügyfeleknek és az üzleti szerződéssel rendelkező partnereknek ugyanúgy elérhető. Ha céges biztosításról van szó, ugyanúgy tudjuk kezelni a szerződéseket, online fizetni, vagy kárbejelentést tenni.
Beszéljünk a biztonságról, avagy mit tud a kétfaktoros belépés
Az online ügyfélportálok esetében mindenképp szót kell ejtenünk a biztonságról. Sokan azért nem szeretik ezeket a rendszereket használni, mert félnek, hogy ellopják az adataikat, és visszaélnek velük. Ennek megakadályozása az Allianz Biztosítónak is érdeke, így nemcsak az ügyfélportál használatára irányulnak fejlesztések, de a biztonság kérdésében is. Az Allianz Ügyfélportál esetében is használják a kétfaktoros azonosítást. Ez egy két lépcsős biztonsági funkció, mint amit a bankok is használnak a netbankok és a mobilbankok esetében is.
Az Allianz esetében ez azt jelenti, hogy a bejelentkezéskor nemcsak egy e-mail címet és egy jelszót kell beírnunk, és már bent is vagyunk, hanem kapunk egy SMS kódot is a telefonunkra, amit szintén meg kell adnunk, különben nem léphetünk be a felületre. Ez a lakossági és üzleti Allianz Ügyfélportál esetében is ugyanígy működik.